Articole ISO

ISO 9001 – Planificarea proiectarii si dezvoltarii

Ghid de implementare ISO 9001: Realizarea produsului (7.0) – Proiectarea si dezvoltarea (7.3) – Planificarea proiectarii si dezvoltarii (7.3.1) ISO 9001 Procesele referitoare la proiectarea si dezvoltarea unui produs trebui sa fie planificate si gestionate de catre organziatie astfel incat sa permita fiecarui grup implicat in aceste activitati sa se angajeze in actiuni corspunzatoare, de-a […]

31st December 2013

Rolul managerului de calitate in cadrul ISO 9001

Care este rolul managerului de calitate in cadrul standardului ISO 9001? Rolul managerului de calitate poate fi definit de catre sistemul de management al calitatii. O multitudine de companii insarcineaza managerul de calitate pentru rolul de reprezentant al managementului, fara insa sa existe o cerinta expresa pentru acest lucru. O serie de companii ofera unei […]

18th December 2013

Consultanta ISO 9001 – sectiunea Reprezentantul managementului

In cadrul sectiunii 5.5.2 a standardului ISO 9001 pentru managementul calitatii se prevede cerinta ca o anumita persoana sa preia rolul de reprezentant al managementului. Acesta poate fi (si de cele mai multe ori este) chiar persoana care implementeaza sistemul de management al calitatii (implementare ISO 9001). Cu toate acestea este important sa observam ca […]

10th December 2013

Actiunea corectiva in scopul prevenirii

Daca o companie desfasoara o actiune corectiva, prevenind reaparitia problemei, se considera acesta a fi o actiune preventiva? Nu, actiunea dumneavoastra corectiva este luata pentru a se preveni reaparitia problemei; este parte a procesului legat de actiunile corective. Pentru a putea fi considerate actiuni preventive trebuie ca acestea sa aiba un rol de atentionare inaintea […]

3rd December 2013

ISO 9001 – Asigurarea mediului de lucru

Implementarea ISO 9001: Managementul resurselor (6.0) – Asigurarea mediului de lucru (6.4) ISO 9001 Este necesar ca organizatia sa mentina mediul de lucru in conditia de a permite realizarea de produse care sa indeplineasca cerintele specifice. ISO 9004 Se incurajeaza managementul in a intretine mediul de lucru astfel incat acesta sa imbunatateasca “motivatia, satisfactia si […]

26th November 2013

Unele diferente de specificatii in cadrul ISO 9001

Care sunt diferentele specificatiilor ISO 9001 din cadrul sectiunii 7.5.1 “Controlul productiei si a furnizarii de servicii” fata de cele prevazute in sectiunea 7.1 “Planificarea realizarii produsului” ? In cadrul sectiunii 7.5.1 cerintele se concentreaza pe procesele care creaza in fapt produsele sau serviciile prestate consumatorilor. Este necesar sa urmati un plan creat pe baza […]

10th November 2013

Ce nu stiati despre certificarea ISO 9001

Certificarea ISO 9001 va fi recunoscuta si in alte state ? Da. Certificarea ISO 9001 este recunoscuta la nivel international. Acreditarile specifice trebuie discutate cu compania care v-a acordat certificarea ISO. Cum poate fi citit intregul document ISO 9001? Exista mai multe site-uri de unde textul standardului ISO 9001 poate fi procurat. Documentul cade sub […]

1st November 2013

Managementul resurselor in conformitate cu prevederile standardului ISO 9001

Domeniul de aplicare al managementului resurselor se refera la: • Resursele umane • Facilitatile si echipamentul tehnic • Mediul de lucru Oragnizatia care intentioneaza sa implementeze sistemul de calitate ISO 9001 trebuie se asigure daca detine resurse suficiente pentru a produce bunuri si a presta servicii de calitate, capabile sa satisfaca exigentele consumatorilor. Auditorii vor […]

21st October 2013

Cele 8 principii ale managementului calitatii

Care sunt cele opt principii ale managementului calitatii ISO 9001? Principiile managementului calitatii sunt: • Orientarea catre client – intelegerea nevoilor clientilor, indeplinirea cerintelor acestora si depunerea celor mai inalte eforturi pentru a depasi asteptarile lor. • Leadership-ul – managementul de varf al organizatiei stabileste directia si obiectivele companiei; trebuie puse bazele unei organizatii in […]

11th October 2013

Implementarea ISO 9001 – Angajamentul managementului

Ghid de implementare ISO 9001: Responsabilitatea managementului – Angajamentul managementului (5.1) Sinteza ideilor principale ISO 9001 Managementul de varf trebuie sa fie angajat in crearea si implementarea unui sistem de management al calitatii ISO 9001si in imbunatatirea continua a acestuia. Conducerea superioara a organizatiei isi va demonstra acest angajament prin derularea a cinci tipuri de […]

1st October 2013