Articole ISO

Actiunea corectiva in scopul prevenirii

Daca o companie desfasoara o actiune corectiva, prevenind reaparitia problemei, se considera acesta a fi o actiune preventiva? Nu, actiunea dumneavoastra corectiva este luata pentru a se preveni reaparitia problemei; este parte a procesului legat de actiunile corective. Pentru a putea fi considerate actiuni preventive trebuie ca acestea sa aiba un rol de atentionare inaintea […]

3rd December 2013

ISO 9001 – Asigurarea mediului de lucru

Implementarea ISO 9001: Managementul resurselor (6.0) – Asigurarea mediului de lucru (6.4) ISO 9001 Este necesar ca organizatia sa mentina mediul de lucru in conditia de a permite realizarea de produse care sa indeplineasca cerintele specifice. ISO 9004 Se incurajeaza managementul in a intretine mediul de lucru astfel incat acesta sa imbunatateasca “motivatia, satisfactia si […]

26th November 2013

Unele diferente de specificatii in cadrul ISO 9001

Care sunt diferentele specificatiilor ISO 9001 din cadrul sectiunii 7.5.1 “Controlul productiei si a furnizarii de servicii” fata de cele prevazute in sectiunea 7.1 “Planificarea realizarii produsului” ? In cadrul sectiunii 7.5.1 cerintele se concentreaza pe procesele care creaza in fapt produsele sau serviciile prestate consumatorilor. Este necesar sa urmati un plan creat pe baza […]

10th November 2013

Ce nu stiati despre certificarea ISO 9001

Certificarea ISO 9001 va fi recunoscuta si in alte state ? Da. Certificarea ISO 9001 este recunoscuta la nivel international. Acreditarile specifice trebuie discutate cu compania care v-a acordat certificarea ISO. Cum poate fi citit intregul document ISO 9001? Exista mai multe site-uri de unde textul standardului ISO 9001 poate fi procurat. Documentul cade sub […]

1st November 2013

Managementul resurselor in conformitate cu prevederile standardului ISO 9001

Domeniul de aplicare al managementului resurselor se refera la: • Resursele umane • Facilitatile si echipamentul tehnic • Mediul de lucru Oragnizatia care intentioneaza sa implementeze sistemul de calitate ISO 9001 trebuie se asigure daca detine resurse suficiente pentru a produce bunuri si a presta servicii de calitate, capabile sa satisfaca exigentele consumatorilor. Auditorii vor […]

21st October 2013

Cele 8 principii ale managementului calitatii

Care sunt cele opt principii ale managementului calitatii ISO 9001? Principiile managementului calitatii sunt: • Orientarea catre client – intelegerea nevoilor clientilor, indeplinirea cerintelor acestora si depunerea celor mai inalte eforturi pentru a depasi asteptarile lor. • Leadership-ul – managementul de varf al organizatiei stabileste directia si obiectivele companiei; trebuie puse bazele unei organizatii in […]

11th October 2013

Implementarea ISO 9001 – Angajamentul managementului

Ghid de implementare ISO 9001: Responsabilitatea managementului – Angajamentul managementului (5.1) Sinteza ideilor principale ISO 9001 Managementul de varf trebuie sa fie angajat in crearea si implementarea unui sistem de management al calitatii ISO 9001si in imbunatatirea continua a acestuia. Conducerea superioara a organizatiei isi va demonstra acest angajament prin derularea a cinci tipuri de […]

1st October 2013

Care este continutul unui sistem de management al calitatii?

Un sistem tipic de management al calitatii este alcatuit din trei niveluri de documentatie specifica, fundatia constand in inregistrarile realizate. Sistemul de managament al calitatii este in mod obisnuit reprezentat sub forma unui triunghi, avand manualul calitatii in varf, procedurile managementului operational pe cel de al doilea palier si instructiunile de lucru pe cel de […]

21st September 2013

Cine sunt organismele de certificare ISO ?

Organismele de certificare (certificatorii) sunt companiile care certifica (inregistreaza) organizatiile pentru diversele standarde (cum ar fi ISO 9001, ISO 14001 etc). Acestea sunt cunoscute si sub denumirea de certificatori sau inregistratori (avand in vedere ca tin un registru al companiilor care au obtinut certificarea). Independenta reprezinta o caracteristica fundamentala a acestor companii, insemnand faptul ca […]

15th September 2013

Cerintele standardului ISO 14001:2004

In cadrul acestui document va oferim o prezentare rezumativa a cerintelor standardului ISO 14001:2004. In cadrul acestui standard international sunt descrise specificatiile si cerintele legate de un sistem de management al mediului. Toate cerintele standardului sunt prezentate respectand ordinea prezenta in documentul oficial. Am considerat util sa precizam si sectiunea din standard unde regasiti cerintele […]

9th September 2013