Comunicarea interna in ISO 9001

Scris de Advisor pe February 13th, 2019 in Articole

Responsabilitate, autoritate si comunicare – Comunicarea interna

In ce constau cerintele?

Este necesar ca managmentul superior sa se asigure ca sunt elaborate procese eficiente de comunicare in cadrul organizatiei. Aceste procese de comunicare trebuie sa fie corespuzatoare organizatiei. Eficienta sistemului de mangement al calitatii trebuie sa fie inlcusa in cadrul proceselor de comunicare.

De ce trebuie indeplinite cerintele?

  • Pentru a asigura ca membrii organizatiei detin informatii adecvate cu privire la eficacitatea sistemului de management al calitatii
  • Pentru a furniza informatii cu privire la faptul ca membrii organziatiei trebuie sa atinga obiectivele de calitate stabilite

Sfaturi practice pentru implementare

  • Luati in considerare utilizarea unei palete variate de metode de comunicare cum ar fi informari in cadrul unor brosuri sau panouri interne, reuniuni ale grupurilor de lucru, adunari cu toti angajatii, buletine informative si folosirea postei electronice
  • Tineti cont de nevoile speciale ale personalului care are contact direct cu consumatorii
  • Comunicati datele rezultate in legatura cu obiectivele masurabile ale calitatii
  • Transmiteti rezultatele auditurilor si informatii cu privire  la reactiile consumatorilor
  • Combinati comunicarea cu privire la calitate cu comunicarea pe alte teme

Intrebari utile pentru autocontrol

  • Au fost dezvoltate procese de comunicare corespunzatoare?
  • Managementul superior este implicat in asigurarea faptului ca procesele de comunicare sunt adecvate?
  • Discutiile cu angajatii de la toate nivelurile indica ca organizatia comunica eficient procesele sistemului de management al calitatii si eficacitatea acestora?