Cele 8 principii ale managementului calitatii
Scris de Advisor pe October 11th, 2013 in Articole
Care sunt cele opt principii ale managementului calitatii ISO 9001?
Principiile managementului calitatii sunt:
• Orientarea catre client – intelegerea nevoilor clientilor, indeplinirea cerintelor acestora si depunerea celor mai inalte eforturi pentru a depasi asteptarile lor.
• Leadership-ul – managementul de varf al organizatiei stabileste directia si obiectivele companiei; trebuie puse bazele unei organizatii in care fiecare angajat este implicat in atingerea obiectivelor.
• Implicarea personalului – personalul din cadrul tuturor nivelurilor organizationale este important si total implicat in atingerea tintelor si obiectivelor trasate de conducerea organizatiei; totodata, angajatii sunt total dedicati indeplinirii cerintelor si asteptarilor consumatorilor.
• Abordarea procesuala – toate activitatile sunt gestionate prin prisma unei abordari sistemice; intreaga organizatie este gestionata ca un sistem de procese interconectate.
• Imbunatatirea continua – imbunatatirea continua este obiectivul permanent al unei organizatii.
• Abordarea factuala la luarea deciziilor – pentru luarea deciziilor in conditii de eficienta sunt folosite intotdeauna datele culese anterior.
• Relatii cu furnizorii reciproc avantajoase – organizatia si furnizorii ei sunt interdependenti, relatiile reciproc benefice creaza valoare si prosperitate pentru ambii parteneri.