Certificare ISO 9001

Certificat ISO 9001 pentru Managementul calitatii

Organizatiile extrem de competente in diverse domenii care sunt detin o certificare ISO 9001 detin o pozitie distinsa pe piata. Aceste organizatii se bucura de un avantaj fata de alte organizatii si au castigat incredere si credibilitate. Certificarea ISO 9001 : 2008 pentru managementul calitatii se bazeaza pe urmatoarele principii fundamentale de management al calitatii:
• Atentia acordata in mod prioritar clientilor;
• Autoritate (leadership);
• Implicarea oamenilor;
• Abordarea orientata spre procese;
• Abordarea sistemica fata de management;
• Imbunatatirea continua;
• Abordarea faptica a luarii de decizii;
• Relatii reciproc avantajoase cu furnizorii.

O trecere in revista a standardului ISO 9001 : 2008

ISO 9001 : 2008 este alcatuit din cinci sectiuni de cerinte, fiecare ocupandu-se de unul dintre elementele constructive fundamentale impuse de orice proces. Acestea sunt:

Sistemul de management al calitatii: Aceasta sectiune detaliaza cerintele generale si privind documentatia ISO 9001, cerinte care reprezinta fundamentul sistemului de management. Cerintele generale vor solicita sa examinate toate procesele sistemului de management (prin consultanta ISO 9001), modul in care interactioneaza unele cu altele, resursele care sunt necesare functionarii proceselor si modul in care veti masura si monitoriza aceste procese. Cea de-a doua parte a acestei sectiuni stabileste cerintele privind documentatia necesara functionarii efective a sistemului si modul in care ar trebui controlata documentatia respectiva pana la obtinerea certificarii ISO 9001.

Responsabilitatea manageriala: Gestionarea sistemelor este responsabilitatea “managementului de varf” la un nivel strategic in organizatie. “Managementul de varf” trebuie sa cunoasca cerintele clientilor la un nivel strategic si sa-si ia un angajament de a le indeplini pe acestea, dar si cerintele legislative si de reglementare. “Managementul de varf ” trebuie sa elaboreze si politici si sa atinga obiectivele fixate de aceste politici, planificand cum anume vor fi atinse aceste obiective. ” Managementul de varf” ar trebui sa se asigure si de faptul ca exista o comunicare transparenta la nivel intern si ca sistemul de management ISO 9001 este analizat in mod regulat.

Certificarea ISO 9001 si Managementul resurselor: Acesta include oamenii si resursele fizice necesare executarii proceselor. O societate care doreste sa obtina o certificare ISO 9001 ar trebui sa tina cont de faptul ca oamenii ar trebui sa fie competenti pentru a-si indeplini sarcinile, iar resursele fizice si mediul de lucru trebuie sa fie capabile sa garanteze ca sunt indeplinite cerintele clientilor.

Realizarea produselor/serviciilor: Se refera la procesele necesare producerii produselor sau prestarii serviciilor. Acesta este actul transformarii datelor de intrare ale procesului in date de iesire, ca urmare a unui proces de implementare ISO 9001. Pentru o organizatie producatoare, acesta poate fi procesul transformarii minereului de fier in otel cu ajutorul unui cuptor de topit, de exemplu. Pentru o organizatie prestatoare de servicii, acesta poate fi procesul mutarii unui produs sau a unei persoane dintr-un loc in altul, de exemplu, o cursa cu taxiul.

Masurarea, analizarea si imbunatatirea: Acestea sunt masuratorile care permit monitorizarea sistemelor in scopul strangerii de informatii referitoare la modul in care functioneaza sistemele in legatura cu clientii, sistemele de management in sine in cadrul auditurilor interne, procesele si produsele. Analizarea tuturor acestor aspecte, inclusiv a oricarui defect sau insuficienta a performantei, va oferi informatii valoroase care pot fi folosite in imbunatatirea sistemelor si produselor acolo unde se impune acest lucru.

Fiecare dintre aceste cinci elemente constructive fundamentale este cerut de fiecare proces, deoarece, daca unul lipseste, nu va avea loc un proces controlat.

Avantajele obtinerii unui certificat ISO 9001 : 2008:

1. Imbunatatirea rezultatelor proceselor;
2. O imagine profesionala;
3. Cresterea increderii acordate de clienti;
4. Imbunatatirea vandabilitatii;
5. Transparenta responsibilitatii si autoritatilor;
6. Un sistem imbunatatit si bine definit;
7. O calitate constanta.