Articole ISO

ISO 9001 – Documente de referinta, Termeni si definitii

In ce constau cerintele ISO 9001 ? In cadrul ISO 9001:2008 se face referinta doar la standardul ISO 9000:2005. In cadrul sectiunii 3 a standardului ISO 9000 regasim termenii si definitiile utilizate in cadrul familiei de standarde ISO 9000. Cand un termen definit in ISO 9000 este utilizat in cadrul ISO 9001, definitia regasita in […]

13th November 2014

Aspectele de mediu (ISO 14001)

Aceasta sectiune a standardului ISO 14001 pentru managementul mediului prezinta necesitatea existentei unei proceduri de identificare a aspectelor de mediu si a impactului corespunzator al acestora, parametrii pe care organizatia ii poate controla sau asupra carora poate avea influenta. Procedura trebuie sa specifice si determinarea aspectelor de mediu semnificative pentru organizatie. In cadrul standardului ISO […]

7th October 2014

Ce ar trebui sa stie auditorii sistemelor de management al sanatatii si securitatii ocupationale

Potrivit standardului ISO 19011, auditorii care intentioneaza sa examineze sisteme de management al sanatatii si securitatii ocupationale (SSO): • Trebuie sa detina cunostinte si abilitati in domeniul managementului sanatatii si securitatii ocupationale si • Trebuie sa fie capabili sa aplice metode, tehnici, procese si practici de management al sanatatii si securitatii ocupationale. Ei trebuie sa […]

10th August 2014

Planificarea sistemului de management al calitatii ISO 9001

Ghid rapid de implementare a standardului ISO 9001: Responsabilitatea managementului (5) – Planificarea (5.4) – Planificarea sistemului de management al calitatii (5.4.2) In ce constau cerintele planificarii ISO 9001? Este necesar ca managementul de varf sa se asigura ca sistemul de management al calitatii ISO 9001 este planificat. Planificarea trebuie sa inceapa cu obiectivele calitatii […]

24th July 2014

Modificari prezente in editia ISO 9001:2008 fata de editia 2001

Managementul resurselor (6.0) 6.1 Asigurarea resurselor Nu sunt modificari in cadrul ISO 9001:2008 fata de editia anterioara. 6.2 Resursele umane 6.2.1 Generalitati In cadrul noii editii a standardului ISO 9001, expresia “activitati care influenteaza calitatea produsului” este inlocuita cu activitati care influenteaza “conformitatea fata de cerintele legate de produs.” Deoarece calitatea reprezinta gradul in care […]

26th June 2014

Procesul de aprovizionare, conform standardului ISO 9001

Ghid de implementare ISO 9001: Realizarea produsului – Aprovizionarea – Procesul de aprovizionare Procesul de aprovizionare – Sinteza ideilor principale ISO 9001 Organizatia trebuie sa se asigure ca materialele, componentele si serviciile achizitionate de la furnizori satisfac cerintele clientilor referitoare la produsele proprii, verificarea fiind facuta intr-o masura proportionala cu impactul pe care componenta sau […]

29th May 2014

Planificarea realizarii produsului, conform ISO 9001

Ghid de implementare ISO 9001: Realizarea produsului – Planificarea realizarii produsului Planificarea realizarii produslui – Sinteza ideilor principale ISO 9001 Organizatia urmeaza sa se implice in planificarea crearii unor procese in vederea realizarii produsului (procesele necesare pentru proiectarea, dezvoltarea, producerea, livrarea si/sau asigurarea service-ului unui produs) in conformitate cu toate celelalte cerinte ale sistemului de […]

5th April 2014

Evolutia seriei de standarde ISO 9000

Seria de standarde de sistem de management ISO 9000 a fost dezvoltata in anii 80 ai secolului trecut. Seria a provenit dintr-o multitudine de alte standarde nationale similare, dezvoltate pe glob incepand cu 1970. In Canada existau standardele Z299, in Australia existau standardele AS3900 iar in Statele Unite exista standardul industriei nucleare NQA-1. Industria de […]

23rd February 2014

Unde este utilizat standardul ISO 9000?

ISO 9000 are mai multe functii. In prima sectiune a standardului se explica conceptul de sistem de management. In partea a doua se prezinta vocabularul utilizat in domeniul calitatii, unde o serie de termeni pot avea semnificatii diferite fata de cele uzitate in limbajul colocvial, de zi cu zi. ISO 9000 este un document foarte […]

4th February 2014

Care sunt procedurile solicitate de standardul ISO 9001 ?

Standardul ISO 9001 solicita existenta unor proceduri specifice legate de controlul documentelor, controlul calitatii inregistrarilor, controlul produselor nonconforme, actiunile corective, actiunile preventive si de auditurile interne. Acestea sunt procedurile specifice mentionate de standard, pe care trebuie sa le detineti. De asemenea trebuie sa acordati atentie speciala sectiunilor care solicita documente necesare organizatiei pentru planificarea si […]

10th January 2014