Articole ISO

Planificarea sistemului de management al calitatii ISO 9001

Ghid rapid de implementare a standardului ISO 9001: Responsabilitatea managementului (5) – Planificarea (5.4) – Planificarea sistemului de management al calitatii (5.4.2) In ce constau cerintele planificarii ISO 9001? Este necesar ca managementul de varf sa se asigura ca sistemul de management al calitatii ISO 9001 este planificat. Planificarea trebuie sa inceapa cu obiectivele calitatii […]

24th July 2014

Modificari prezente in editia ISO 9001:2008 fata de editia 2001

Managementul resurselor (6.0) 6.1 Asigurarea resurselor Nu sunt modificari in cadrul ISO 9001:2008 fata de editia anterioara. 6.2 Resursele umane 6.2.1 Generalitati In cadrul noii editii a standardului ISO 9001, expresia “activitati care influenteaza calitatea produsului” este inlocuita cu activitati care influenteaza “conformitatea fata de cerintele legate de produs.” Deoarece calitatea reprezinta gradul in care […]

26th June 2014

Procesul de aprovizionare, conform standardului ISO 9001

Ghid de implementare ISO 9001: Realizarea produsului – Aprovizionarea – Procesul de aprovizionare Procesul de aprovizionare – Sinteza ideilor principale ISO 9001 Organizatia trebuie sa se asigure ca materialele, componentele si serviciile achizitionate de la furnizori satisfac cerintele clientilor referitoare la produsele proprii, verificarea fiind facuta intr-o masura proportionala cu impactul pe care componenta sau […]

29th May 2014

Planificarea realizarii produsului, conform ISO 9001

Ghid de implementare ISO 9001: Realizarea produsului – Planificarea realizarii produsului Planificarea realizarii produslui – Sinteza ideilor principale ISO 9001 Organizatia urmeaza sa se implice in planificarea crearii unor procese in vederea realizarii produsului (procesele necesare pentru proiectarea, dezvoltarea, producerea, livrarea si/sau asigurarea service-ului unui produs) in conformitate cu toate celelalte cerinte ale sistemului de […]

5th April 2014

Evolutia seriei de standarde ISO 9000

Seria de standarde de sistem de management ISO 9000 a fost dezvoltata in anii 80 ai secolului trecut. Seria a provenit dintr-o multitudine de alte standarde nationale similare, dezvoltate pe glob incepand cu 1970. In Canada existau standardele Z299, in Australia existau standardele AS3900 iar in Statele Unite exista standardul industriei nucleare NQA-1. Industria de […]

23rd February 2014

Unde este utilizat standardul ISO 9000?

ISO 9000 are mai multe functii. In prima sectiune a standardului se explica conceptul de sistem de management. In partea a doua se prezinta vocabularul utilizat in domeniul calitatii, unde o serie de termeni pot avea semnificatii diferite fata de cele uzitate in limbajul colocvial, de zi cu zi. ISO 9000 este un document foarte […]

4th February 2014

Care sunt procedurile solicitate de standardul ISO 9001 ?

Standardul ISO 9001 solicita existenta unor proceduri specifice legate de controlul documentelor, controlul calitatii inregistrarilor, controlul produselor nonconforme, actiunile corective, actiunile preventive si de auditurile interne. Acestea sunt procedurile specifice mentionate de standard, pe care trebuie sa le detineti. De asemenea trebuie sa acordati atentie speciala sectiunilor care solicita documente necesare organizatiei pentru planificarea si […]

10th January 2014

ISO 9001 – Planificarea proiectarii si dezvoltarii

Ghid de implementare ISO 9001: Realizarea produsului (7.0) – Proiectarea si dezvoltarea (7.3) – Planificarea proiectarii si dezvoltarii (7.3.1) ISO 9001 Procesele referitoare la proiectarea si dezvoltarea unui produs trebui sa fie planificate si gestionate de catre organziatie astfel incat sa permita fiecarui grup implicat in aceste activitati sa se angajeze in actiuni corspunzatoare, de-a […]

31st December 2013

Rolul managerului de calitate in cadrul ISO 9001

Care este rolul managerului de calitate in cadrul standardului ISO 9001? Rolul managerului de calitate poate fi definit de catre sistemul de management al calitatii. O multitudine de companii insarcineaza managerul de calitate pentru rolul de reprezentant al managementului, fara insa sa existe o cerinta expresa pentru acest lucru. O serie de companii ofera unei […]

18th December 2013

Consultanta ISO 9001 – sectiunea Reprezentantul managementului

In cadrul sectiunii 5.5.2 a standardului ISO 9001 pentru managementul calitatii se prevede cerinta ca o anumita persoana sa preia rolul de reprezentant al managementului. Acesta poate fi (si de cele mai multe ori este) chiar persoana care implementeaza sistemul de management al calitatii (implementare ISO 9001). Cu toate acestea este important sa observam ca […]

10th December 2013