Articole ISO
Comunicarea interna in ISO 9001
Responsabilitate, autoritate si comunicare – Comunicarea interna In ce constau cerintele? Este necesar ca managmentul superior sa se asigure ca sunt elaborate procese eficiente de comunicare in cadrul organizatiei. Aceste procese de comunicare trebuie sa fie corespuzatoare organizatiei. Eficienta sistemului de mangement al calitatii trebuie sa fie inlcusa in cadrul proceselor de comunicare. De ce […]
13th February 2019
Validarea proceselor de productie si de prestare de servicii
Ghid de implementare ISO 9001: Realizarea produsului (7.0) – Productia si prestarea de servicii (7.5) – Validarea proceselor de productie si de prestare de servicii (7.5.2) – ISO 9001 versiunea 2008 explicata Validarea proceselor de productie si de prestare de servicii – Sinteza ideilor principale Atunci cand un produs sau serviciu nu poate fi testat […]
25th October 2018
Cerinte de documentare in Managementul calitatii
In ce constau cerintele de documentare? Documentarea unui sistem de management al calitatii trebuie sa includa un manual al calitatii, politica de calitate, obiectivele de calitate, sase proceduri documentate specifice si alte documente necesare pentru a planifica, opera si controla in mod eficient procesele organizatiei. De asemenea, documentarea trebuie sa includa inregistrarile specifice solicitate in […]
23rd June 2018
Documentele specifice standardului ISO 27001
In cadrul standardului ISO 27001 pentru securitatea informatiei sunt solicitate documente care sa detalieze urmatoarele aspecte: • Scopul si domeniul de aplicare al sistemului de management al securitatii informatiei • Politica sistemului de management al securitatii informatiei ISO 27001 • Procedurile pentru controlul documentelor si pentru auditurile interne • Procedurile pentru actiunile corective si preventive […]
11th April 2016
Ce firme ar trebui sa folosesca HACCP / ISO 22000 ?
Avand in vedere ca ISO 22000 / haccp este un standard generic de management al sigurantei alimentare, acesta poate fi utilizat de catre orice organizatie implicata in mod direct sau indirect in lantul alimentar – ferme, crescatorii piscicole, producatori de lactate, procesatori de produse din carne, pescatorii, procesatori de carne congelata si fabrici de conserve […]
22nd January 2016
Ce tipuri de sisteme ISO pot fi integrate ?
Poate v-ati pus intrebarea daca toate sistemele ISO pot fi integrate unul cu altul, sau care anume standarde suporta integrarea? Pot fi incluse toate sistemele ISO semnificative pentru afacere, fie ca sunt certificabile ISO sau nu. Acestea includ: Calitatea (ISO 9001), mediul (ISO 14001), siguranta si sanatatea ocupationala (OHSAS 18001; BS 8800), siguranta alimentara (ISO […]
29th September 2015
Cerintele standardului ISO 9001 privind controlul documentelor
Organizatiile certificate ISO 9001 trebuie sa isi mentina un sistem de management al documentelor. Acest sistem trebuie sa includa urmatoarele aspecte: definirea tipurilor de documente, metodele de gestionare a documentelor si identificarea persoanelor care le aproba, le actualizeaza si le elimina. ISO 9001 face parte din familia de standarde ISO 9000 conceputa de Organizatia Internationala […]
26th August 2015
ISO 9001 – Obiectivele calitatii – Sinteza ideilor principale
Obiectivele calitatii ISO 9001 pentru managementul calitatii ISO 9001 Conducerea de varf trebuie sa stabileasca obiective de calitate, bine fundamentate si masurabile, ori de cate ori acestea sunt necesare organizatie pentru a acoperi cerintele legate de produse, fiind bazate pe fundatia oferita de politica din domeniul calitatii. ISO 9004 Se precizeaza ca obiectivele calitatii duc […]
19th June 2015
Standardele de mediu ISO au un viitor promitator
Standardul ISO 14001 este si mai aproape de o noua versiune in urma unei saptamani de sedinte tinuta in Panama, in cadrul carora expertii au discutat cu privire la standardul de sistem de management al mediului alaturi de tinerea de dezbateri legate de documente importante in conexiune cu emisiile de gaze cu efect de sera […]
13th January 2015
Documentarea sistemului de management al mediului
Documentarea ISO 14001 (sectiunea 4.4.4), cerinta sistemului de management de mediu, asigura faptul ca organizatia a documentat sistemul, atat in forma electronica cat si sub format fizic (hartie), astfel incat sa abordeze toate sectiunile standardului, descriind modalitatea in care organizatia este conforma cu fiecare specificatie a standardului si furnizand orientari legate de documentele necesare. Nu […]
17th December 2014