ISO 9001 – Asigurarea mediului de lucru
Scris de Advisor pe November 26th, 2013 in Articole
Implementarea ISO 9001: Managementul resurselor (6.0) – Asigurarea mediului de lucru (6.4)
ISO 9001
Este necesar ca organizatia sa mentina mediul de lucru in conditia de a permite realizarea de produse care sa indeplineasca cerintele specifice.
ISO 9004
Se incurajeaza managementul in a intretine mediul de lucru astfel incat acesta sa imbunatateasca “motivatia, satisfactia si performanta†angajatilor si in consecinta sa impulsioneze performanta organizationala. Sunt identificate sapte aspecte ale mediului de lucru care ar trebui sa fie evaluate in cadrul dezvoltarii/remodelarii acestuia.
ISO 9000
In cadrul sectiunii 3.3.4 se defineste “mediul de lucru†drept “un set de conditii in cadrul carora se desfasoara munca.†Totodata este prezentata o lista a conditiilor asociate mediului de lucru. Se precizeaza ca acestea sunt conditii in cadrul carora se deruleaza munca si nu conditii in care personalul presteaza activitatile specifice.
Cerinte legate de documentare
• Inregistrarile create cu privire la activitatile necesare pentru indeplinirea cerintelor acestei sectiuni trebuie sa fie controlate conform specificatiilor din sectiunea 4.2.4, Controlul inregistrarilor.
Intrebari utile pentru auditul intern
• Organizatia a identificat si gestionat factorii fizici si umani ai mediului de lucru necesari pentru realizarea conformitati produsului ?
Rezumatul activitatilor manageriale legate de mediul de lucru
Folosind o combinatie de factori umani si fizici, managementul trebuie sa aiba in vedere:
– Metode creative de munca si oportunitati pentru o implicare mai accentuata a personalului
– Factorii ergonomici
– Caldura, umiditatea, lumina si fluxul de aer
– Igiena, curatenia, nivelul de zgomot, nivelul vibratiilor si poluarea
Rezumatul actiunilor legate de mediul de lucru
1. Determinati, asigurati si mentineti infrastructura necesara pentru a realiza produse de calitate, incluzand aici:
• Cladiri, spatiul de lucru, utilitati
• Echipamente de procesare
• Servicii suport
2. Stabiliti si gestionati mediul de lucru necesar pentru a obtine produse de calitate.