Actiunea corectiva in scopul prevenirii
Scris de Advisor pe December 3rd, 2013 in Articole
Daca o companie desfasoara o actiune corectiva, prevenind reaparitia problemei, se considera acesta a fi o actiune preventiva?
Nu, actiunea dumneavoastra corectiva este luata pentru a se preveni reaparitia problemei; este parte a procesului legat de actiunile corective.
Pentru a putea fi considerate actiuni preventive trebuie ca acestea sa aiba un rol de atentionare inaintea producerii problemei. Identificarea actiunilor preventive poate fi realizata cu succes in timpul revizuirii managementului, cand se trec in revista toate datele legate de sistemul de management al calitatii.
Datele culese pot fi procesate pentru a fi identificate problemele care pot aparea in viitor, declansandu-se actiuni pentru a preveni aparitia acestora.
Oportunitati de a determina actiunile preventive se pot gasi in timpul revizuirii actiunilor corective pentru a vedea ca informatiile culese identifica problemele care pot aparea, luandu-se actiuni de prevenire a acestora.