ISO 9001 – Documente de referinta, Termeni si definitii

Scris de Advisor pe November 13th, 2014 in Articole, Standarde

In ce constau cerintele ISO 9001 ?

In cadrul ISO 9001:2008 se face referinta doar la standardul ISO 9000:2005. In cadrul sectiunii 3 a standardului ISO 9000 regasim termenii si definitiile utilizate in cadrul familiei de standarde ISO 9000. Cand un termen definit in ISO 9000 este utilizat in cadrul ISO 9001, definitia regasita in standardul ISO 9000 devine parte a cerintelor.
Anexa A din cadrul ISO 9000 detaliaza diagrame de concept, aratand cum diversii termeni utilizati au legatura unii cu altii. Anexa A are rol informativ si nu face parte din cadrul cerintelor. Standardul ISO 9000:2005 defineste “produsul” drept “ rezultatul unui proces”. Tinand cont de aceasta definitie, un “ serviciu” poate fi considerat un “ produs”. In sectiunea 3 a standardului ISO 9001 se arata ca ca in textul ISO 9000:2005, ori de cate ori se face referinta la termenul “produs”, acesta poate insemna, totodata, si serviciu.

De ce trebuie indeplinite cerintele ISO 9001?

• Sectiunea 2 din cadrul ISO 9000:2005 cu privire la fundamentele sistemelor de management al calitatii ofera posibilitatea intelegerii unor concepte de baza
• Definitiile ajuta utilizatorul standardului ISO 9001 sa inteleaga mai bine continutul si scopul cerintelor

Sfaturi practice pentru implementare ISO 9001

• Cand un termen este utilizat in cadrul ISO 9001 si definit in cadrul ISO 9000, definitia ISO 9000 reprezinta varianta oficiala

Intrebari de autocontrol pentru auditul ISO 9001

• Ati obtinut o copie a standardului ISO 9000:2005 si v-ati familiarizat cu notiunile fundamentale si cu definitiile?