Standarde ISO

Responsabilitate si autoritate (ISO 9001, sectiunea 5.5.1)

ISO 9001 Responsabilitatile si autoritatile pentru gestionarea sistemului de management al calitatii al unei organizatii si relatiile intre diversele structuri de autoritate urmeaza a fi “definite si comunicate” la nivelul intregii organizatii, conducerea de varf a companiei avand responsabilitatea garantarii indeplinirii acestei misiuni. ISO 9004 Se recomanda ca managementul de varf sa “defineasca si sa […]

11th February 2015

ISO 9001 – Documente de referinta, Termeni si definitii

In ce constau cerintele ISO 9001 ? In cadrul ISO 9001:2008 se face referinta doar la standardul ISO 9000:2005. In cadrul sectiunii 3 a standardului ISO 9000 regasim termenii si definitiile utilizate in cadrul familiei de standarde ISO 9000. Cand un termen definit in ISO 9000 este utilizat in cadrul ISO 9001, definitia regasita in […]

13th November 2014

Politica de mediu – Cerinta ISO 14001

Detalierea Sectiunii 4.2 a ISO 14001 – Politica de mediu Organizatia trebuie sa detina o politica ori o declaratie de angajare, elaborata de managementul superior, cu privire la domeniul unde se aplica sistemul de management al mediului ISO 14001. In general, aceasta consta intr-o declaratie rezumativa, care fundamenteaza intregul sistem de management al mediului ISO […]

23rd September 2014

Cele mai noi standarde ISO pentru evaluarea conformitatii

Cele mai noi standarde ISO/IEC pentru evaluarea conformitatii sunt disponibile acum online/ Va recomandam sa va asigurati aplicarea celor mai noi practici si abordari cu noua colectie online de standarde cu privire la evaluarea conformitatii, pentru a evita riscurile asupra propriei afaceri si a relatiei cu partenerii comerciali. Noua colectie contine standarde ISO acoperind cele […]

11th June 2014

Sistemul de management al calitatii – Cerinte generale

Ghid de implementare ISO 9001: Sistemul de management al calitatii – Cerinte generale (4.1) Sectiunea 4.1 – Cerinte generale Sinteza ideilor principale ISO 9001 Organizatia trebuie sa dezvolte, sa documenteze, elaboreze si sa intretina un sistem de management al calitatii concomitent cu imbunatatirea continua a eficientei acestuia prin intermediul a sase activitati, incluzand identificarea proceselor […]

24th March 2014

Ce sunt ISO 9003 si ISO 9004 ?

Ce reprezinta ISO 9003 ? ISO 9003 este o versiune care nu mai este in uz a standardului ISO 9001. Versiunea curenta a standardului este ISO 9001:2008. La momentul actual nu mai exista un document cu numerotatia ISO 9003. Ce este ISO 9004 ? ISO 9004 este un document orientativ, un ghid cu linii directoare […]

2nd September 2013

Auditorii sistemelor de management al inregistrarilor

ISO 19011 2011 Anexa A.5 – Cunostinte si abilitati pe care ar trebui sa le detina auditorii sistemelor de management al inregistrarilor Potrivit Anexei A.5 a standardului ISO 19011 2011, auditorii care intentioneaza sa examineze sisteme de management al inregistrarilor: • Trebuie sa detina cunostinte si abilitati in domeniul managementului inregistrarilor si • Trebuie sa […]

26th July 2013

ISO 9001 – Reprezentantul managementului

Reprezentantul managementului in cadrul standardului de management al calitatii ISO 9001:2008 Una din cerintele standardului ISO 9001:2008 se refera la numirea de catre conducerea de varf a organizatiei implementatoare a unui membru al conducerii pentru a desfasura activitatea de reprezentant al managementului pentru sistemul de management al calitatii din cadrul companiei. Detaliind asupra acestei cerinte, […]

24th May 2013

Cerintele ISO 27001, in limbaj usor de inteles

O trecere in revista a standardului pentru securitatea informatiei, ISO 27001 Standardul ISO IEC 27001 2005 este un standard pentru managementul securitatii informatiei. El defineste o serie de cerinte privind managementul securitatii informatiei. Aceste cerinte despre securitatea informatiei sunt expuse in sectiunile 4 – 8. ISO 27001 este conceput sa fie folosit in scopuri de […]

9th December 2012

ISO 31000 – standardul pentru gestionarea riscurilor in afaceri

In 2009, Organizatia Internationala pentru Standardizare a publicat ISO 31000, un standard alcatuit dintr-o serie de indrumari concepute pentru a ajuta la atenuarea si la reducerea riscurilor in mediul de afaceri. Sistemul de management prezentat de acest standard are ca obiectiv gestionarea riscurilor si a impactului lor. Spre deosebire de majoritatea standardelor ISO, ISO 31000 […]

28th November 2012