Standarde ISO

Cerintele ISO 27001, in limbaj usor de inteles

O trecere in revista a standardului pentru securitatea informatiei, ISO 27001 Standardul ISO IEC 27001 2005 este un standard pentru managementul securitatii informatiei. El defineste o serie de cerinte privind managementul securitatii informatiei. Aceste cerinte despre securitatea informatiei sunt expuse in sectiunile 4 – 8. ISO 27001 este conceput sa fie folosit in scopuri de […]

9th December 2012

ISO 31000 – standardul pentru gestionarea riscurilor in afaceri

In 2009, Organizatia Internationala pentru Standardizare a publicat ISO 31000, un standard alcatuit dintr-o serie de indrumari concepute pentru a ajuta la atenuarea si la reducerea riscurilor in mediul de afaceri. Sistemul de management prezentat de acest standard are ca obiectiv gestionarea riscurilor si a impactului lor. Spre deosebire de majoritatea standardelor ISO, ISO 31000 […]

28th November 2012

ISO 39001, Sisteme de management al sigurantei traficului rutier

Noul ISO 39001:2012, Sisteme de management al sigurantei traficului rutier (STR) – Cerinte si ghid de utilizare Organizatia Internationala pentru Standardizare a publicat de curand un nou standard ISO pentru un sistem de management al sigurantei rutiere si anume standardul ISO 39001. ISO 39001 a fost realizat in scopul de a fi o unealta utila […]

14th October 2012

ISO 19011 2011 – Metode de audit

Sistemele de management pot fi auditate printr-o varietate de metode. Acestea pot fi grupate dupa cum urmeaza: 1. Metode de audit la fata locului 1.1. Auditorii interactioneaza direct cu auditatii 1.1.1. Iau interviuri fata in fata. 1.1.2. Strang esantioane cu participarea auditatului. 1.1.3. Trec in revista documente cu participarea auditatului. 1.1.4. Completeaza liste de verificare […]

24th June 2012

ISO 90003 cap. 8.5 – Luarea masurilor de indreptare cerute

Standardul ISO/IEC 90003:2004 – cap. 8.5 Luati masurile de indreptare cerute 8.5.1 Mentineti-va sistemul de management al calitatii. • Folositi auditurile pentru a va ajuta sa mentineti eficacitatea sistemului calitatii. • Folositi datele despre calitate pentru a va ajuta sa mentineti eficacitatea sistemului calitatii. • Folositi politicile dvs. privind calitatea pentru a va ajuta sa […]

16th June 2012

ISO 22301 – Sisteme de management al continuitatii afacerii

ISO a publicat recent standardul care se refera la managementul continuitatii afacerii si anume ISO 22301:2012, Securitatea sociala – Sisteme de management al continuitatii afacerii – Cerinte. Luand in considerare rolul continuitatii afacerii in fiecare sector, ISO 22301 are un potential enorm in intreaga lume. Pana acum, numeroase tari au inceput sa adopte ISO 22301, […]

8th June 2012

Tipuri de informatii in ISO 27002

In standardul ISO 27002 este vorba numai despre informatii. De vreme ce informatiile pot exista in varii forme, standardul ISO 27002 are o abordare foarte extinsa. In contextul acestui standard ISO 27002, termenul informatii include cel putin urmatoarele elemente: Fisiere electronice Fisiere software Fisiere de date Documente pe hartie Materiale imprimate Notite scrise de mana […]

6th April 2012

Cerinte ISO 28000 – Securitatea lantului de aprovizionare

Cerintele ISO 28000 2007 privind securitatea lantului de aprovizionare Cerintele generale privind securitatea • Elaborati un sistem de management al securitatii (SMS) eficace. • Definiti domeniul sistemului dvs. de management al securitatii. Cerintele ISO 28000 privind politicile de securitate • Autorizati elaborarea unor politici referitoare la managementul securitatii.. • Documentati politicile organizatiei dvs. referitoare la […]

8th January 2012

Controlul proceselor care au legatura cu clientii

Standardul pentru software ISO IEC 90003 va indruma in cel de-al 7-lea sau capitol cum sa controlati procesele care au legatura cu clientii: Identificati cerintele clientilor fata de produsele software • Identificati cerintele pe care vor clientii sa le indepliniti. • Identificati cerintele care sunt dictate de folosirea produsului. • Identificati cerintele care sunt impuse […]

31st December 2011

Consultanta ISO 19011 – Auditarea sistemelor de management

ISO a publicat recent o editie actualizata a standardului de audit ISO 19011, care va economisi bani, timp şi resurse prin furnizarea unei abordari uniforme a auditurilor sistemelor de management: ISO 19011:2011 – Linii directoare pentru auditarea sistemelor de management. În mediul de afaceri de astăzi, multe organizaţii încorporează o serie de sisteme de management […]

10th December 2011