Standarde ISO

Standardul ISO 9004-1 1994 pe intelesul tuturor

Acest material se bazeaza pe standardul calitatii ISO 9004-1:1994, publicat de Organizatia Internationala pentru Standardizare. Va este prezentata o interpretare amanuntita si cuprinzatoare a acestui standard, folosind un limbaj clar si usor de inteles. ISO a elaborat 9004-1:1994 pentru a va ajuta sa intelegeti elementele si conceptele sistemului de management al calitatii. Sistemele calitatii trebuie […]

17th April 2011

ISO 9004 – Fundamente

ISO 9004 este un standard de management al calitatii. El a fost publicat pentru prima oara in 1994, adus la zi in 2000 si apoi, din nou, in 2009. Versiunea curenta a fost publicata oficial pe 1 noiembrie 2009, fiind cea de-a treia versiune a standardului ISO 9004. Aceasta versiune anuleaza si inlocuieste toate editiile […]

6th April 2011

Certificare ISO 10002 pentru Satisfactia clientilor

Rezolvarea plangerilor clientilor Reclamatiile ofera feedback despre cum se comporta produsele si serviciile unei companii pe piata si reprezinta, astfel, o parte din sistemul de management al calitatii in compania respectiva. Rezolvarea plangerilor in mod eficace este recunoscuta drept o cale de a mentine loialitatea clientilor. ISO 10002, Customer Satisfaction – Guidelines for complaints handling […]

30th March 2011

ISO 15489 pentru Gestionarea actelor

Fiecare societate are nevoie sa-si administreze actele privind afacerile sale, ceea ce inseamna salvarea, stocarea, regasirea, folosirea, protejarea si distrugerea informatiei pe care o creeaza si o primeste. Un program de gestionare a actelor structurat adecvat duce la costuri reduse si riscuri mai bine administrate. ISO a publicat standardul ISO 15489-1:2001, care ofera indrumari pentru […]

28th March 2011

Standarde ISO pentru Echipamentele de protectie

ISO 11612, ISO 11611 si ISO 14116 Trei standarde ISO ajuta la cresterea securitatii persoanelor care risca sa vina in contact cu radiatiile termice sau cu flacara deschisa. Standardele expun cerintele de performanta minima pentru echipamentele de protectie purtate in situatii in care utilizatorii pot fi expusi la caldura radianta, convectiva sau de contact, flacari, […]

26th March 2011

ISO 80000 – Cantitati si unitati

Masuratorile si ISO 80000 Nicio civilizatie nu poate evita nevoia unui sistem de masurare. Inainte ca oamenii sa aiba instrumente de masura, ei isi gasisera puncte de referinta ca semintele, pietrele si chiar propriile membre. In acest fel, un inci era acceptat ca fiind distanta de la varful degetului mare pana la prima articulatie; un […]

24th March 2011

ISO 7810 si ISO 7816 – Carduri

Un card este un produs inteligent. Toate cardurile de credit sau de telefon pe care le purtam in portofel arata aproximativ la fel si pot si folosite in intreaga lume numai gratie dimensiunilor si grosimii lor bazate pe ISO/IEC 7810 – carduri de identificare, caracteristici fizice. Inginerii lucreaza pentru a face cardurile mai puternice si […]

20th March 2011

ISO 14005 – Punerea in aplicare graduala a unui sistem de management de mediu

ISO 14005:2010, Sisteme de management de mediu Organizatia Internationala pentru Standardizare a publicat recent un nou standard pentru sistemele de management al mediului inconjurator, si anume: ISO 14005:2010, Sisteme de management de mediu – Linii directoare pentru punerea in aplicare graduala a unui sistem de management de mediu, incluzand utilizarea evaluarii performantei de mediu. Modelul […]

9th February 2011

Manual si CD ISO cu informatii despre ISO 14001

ISO 14001 – Sisteme de management al mediului – O lista de control usor de utilizat pentru intreprinderi mici – Sunteti pregatiti ? este recentul manual publicat de catre Organizatia Internationala pentru Standardizare Manual si CD-ul sunt scrise sub forma unei liste de control care ghideaza utilizatorul sa solicite si sa raspunda la o serie […]

19th January 2011

Standardul TL 9000

TL 9000 – Cerinte ale sistemului de calitate si Partea a doua TL 9000 – Evaluarea sistemului de calitate TL 9000 a fost creat de catre organizatia QuEST (Quality Excellence for Suppliers of Telecommunications). QuEST are peste 100 de membri facand parte din industria de telecomunicatii – furnizori de servicii, de echipamente si software, certificatori […]

18th January 2011