Standardul TL 9000

Scris de Advisor pe January 18th, 2011 in Standarde

TL 9000 – Cerinte ale sistemului de calitate si Partea a doua TL 9000 – Evaluarea sistemului de calitate

TL 9000 a fost creat de catre organizatia QuEST (Quality Excellence for Suppliers of Telecommunications).

QuEST are peste 100 de membri facand parte din industria de telecomunicatii – furnizori de servicii, de echipamente si software, certificatori etc.

TL 9000 este realizat in doua parti, fiind bazat pe ISO 9001: prima parte se numeste TL 9000 – Cerinte ale sistemului de calitate iar partea a doua TL 9000 – Evaluarea sistemului de calitate.

TL 9000 include toate cerintele ISO 9001:2000, alaturi de alte cerinte croite pentru nevoile specifice ale industriei de telecomunicatii.

Conditiile suplimentare ale TL 9000 se regasesc in prima parte a standardului, fiind codate dupa urmatoarele simboluri:

C — Comune
H — Hardware
S — Software
V — Servicii
HS — Hardware & Software
HV — Hardware & Servicii
VS — Servicii & Software.

Inaintea certificarii, materialele provenite din evaluarile corespunzatoare a trei luni trebuie trimise Universitatii din Texas – Dallas (UTD), care are rolul de adminstrator de date, iar acesta actiune trebuie validata de Societatea Americana pentru Calitate – American Society for Quality (ASQ).

SCOP: Aplicarea unui set semnificativ de cerinte de calitate alaturi de evaluarea conformitatii in vederea ajutarii utilizatorilor de servicii de telecomunicatii de a intra in posesia unor servicii mai rapide, mai bune si mai ieftine.

DOMENIU DE APLICARE: QuEST estimeaza un numar de aproximativ 10000 de furnizori care au tangenta cu TL 9000.