Standardul ISO 9004-1 1994 pe intelesul tuturor

Scris de Advisor pe April 17th, 2011 in Standarde

Acest material se bazeaza pe standardul calitatii ISO 9004-1:1994, publicat de Organizatia Internationala pentru Standardizare. Va este prezentata o interpretare amanuntita si cuprinzatoare a acestui standard, folosind un limbaj clar si usor de inteles.

ISO a elaborat 9004-1:1994 pentru a va ajuta sa intelegeti elementele si conceptele sistemului de management al calitatii.

Sistemele calitatii trebuie sa echilibreze nevoile care vin in conflict unele cu altele

• Sistemul calitatii trebuie sa echilbreze doua nevoi:
• Nevoia clientilor de a avea produse de calitate la preturi rezonabile.
• Nevoia companiei de a lansa produse de calitate la costuri rezonabile.

Beneficiile

• Cand vindeti produse clientilor, aveti in vedere ca:
• Atat clientii dvs., cat si dvs. insiva doriti sa obtineti beneficii.
• Clientii dvs. doresc sa achizitioneze produse care le indeplinesc nevoile si asteptarile.
• Organizatia dvs. trebuie sa vanda produse la un pret care sa-i permita sa-si atinga obiectivele financiare.

Costurile

• Atat clientii dvs., cat si dvs. insiva trebuie sa controlati costurile.
• Clientii dvs. doresc sa minimalizeze costurile de achizitie, exploatare, mentenanta, reparatii si debararasare.
• Organizatia dvs. doreste sa minimalizeze costurile de reproiectare, reparatie,inlocuire, reprelucrare, productie, depozitare, manipulare, service si marketing.

Riscurile

• Atat clientii dvs., cat si dvs. insiva trebuie sa controlati riscurile.
• Clientii dvs. doresc sa minimalizeze riscurile privind sanatatea, siguranta, mediul, exploatarea si finantele atunci cand folosesc produsele dvs.
• Organizatia dvs. doreste sa minimalizeze riscurile legale, etice si financiare pe care produsele defecte le pot genera.