Certificare ISO 10002 pentru Satisfactia clientilor
Scris de Advisor pe March 30th, 2011 in Standarde
Rezolvarea plangerilor clientilor
Reclamatiile ofera feedback despre cum se comporta produsele si serviciile unei companii pe piata si reprezinta, astfel, o parte din sistemul de management al calitatii in compania respectiva. Rezolvarea plangerilor in mod eficace este recunoscuta drept o cale de a mentine loialitatea clientilor.
ISO 10002, Customer Satisfaction – Guidelines for complaints handling – satisfactia clientilor, indrumari pentru rezolvarea reclamatiilor – stabileste un proces eficient de rezolvare a reclamatiilor, care ofera un rezultat multumitor pe piata si da industriei capacitatea de a recunoaste si de a rezolva metodic problemele clientilor.
Acest standard furnizeaza elementele esentiale pentru a rezolva plangerile dintr-o organizatie – de la primirea lor initiala pana la evaluarea finala a satisfactiei reclamantului – inclusiv cele legate de comertul electronic.
ISO 10002 a fost conceput sa incurajeze armonizarea proceselor de rezolvare a plangerilor divergente practicate in diferite tari si in diverse medii de afaceri din intreaga lume. Un standard ISO international acceptat va oferi un set uniform de indrumari pentru a asigura o tratare coerenta a plangerilor, indiferent de unde are loc tranzactia. (Organizatia Internationala pentru Standardizare)