ISO 31000 – standardul pentru gestionarea riscurilor in afaceri

Scris de Advisor pe November 28th, 2012 in Standarde

In 2009, Organizatia Internationala pentru Standardizare a publicat ISO 31000, un standard alcatuit dintr-o serie de indrumari concepute pentru a ajuta la atenuarea si la reducerea riscurilor in mediul de afaceri. Sistemul de management prezentat de acest standard are ca obiectiv gestionarea riscurilor si a impactului lor. Spre deosebire de majoritatea standardelor ISO, ISO 31000 a fost elaborat pentru a servi numai drept un instrument de orientare, nefiind posibila certificarea sa.

Ce contine ISO 31000

• ISO 31000 cuprinde o serie de linii directoare stricte dedicate identificarii riscurilor asociate oricarei decizii din mediul de afaceri, bazandu-se pe un model aplicat in acest acest mediu. Fiecare risc este apreciat in functie de rezultatul scontat. Prin identificarea tuturor riscurilor, conducerea poate lua decizii in cunostinta de cauza, bazandu-se pe rezultatele probabile.

Procesul de luare de decizii

• Odata ce au fost identificate riscurile, conducerea trebuie sa se angajeze proactiv in procesul de luare de decizii. Scopul final este de a imbunatati capacitatea de atenuare a riscurilor prin analizarea rezultatelor scontate. Aceasta abordare consolideaza pozitia companiei pe piata.

Examinarea riscurilor

• Noul sistem de management al riscurilor ofera o metodologie pentru examinarea riscurilor dupa ce sunt luate masuri. Procedura serveste la identificarea oportunitatilor ratate si a viitoarelor provocari pe care le va intalni compania. Ea a fost conceputa pentru a ajuta la restrangerea suplimentara a domeniilor afectate de risc si la promovarea imbunatatirii continue la toate nivelurile organizatiei.