Articole ISO

Ce reprezinta ISO 9001:2008 ?

Cine este ISO ? Organizatia internationala pentru standardizare (ISO) reprezinta un conglomerat de organisme nationale de standardizare din peste 100 de tari, fiecare tara avand cate un reprezentant. Misiunea ISO este de promova dezvoltarea stadardizarii si alte activitati conexe la nivel mondial concomitent cu facilitarea schimbului international de bunuri si servicii si dezvoltarea cooperarii in […]

17th June 2013

Procesul de realizare a produsului conform specificatiilor ISO 9001

In cadrul sectiunii 7.5.1 a standardului ISO 9001 (Controlul productiei si furnizarii de servicii), cerintele prezentate se concentreaza asupra proceselor care permit crearea bunurilor si serviciilor care urmeaza a fi livrate/prestate catre consumatori. Organizatia este obligata sa urmeze un plan, creat conform cerintelor prezentate in cadrul sectiunii 7.1 a standardului ISO 9001 (Planificarea realizarii produsului). […]

11th June 2013

Certificarea ISO 9001 – Derularea analizei deficientelor

Ce reprezinta analiza deficientelor ? Unul din primii pasi pe care trebuie sa-i faceti in cazul tranzitiei catre un sistem de calitate sau in cadrul unui proiect de implementare consta in compararea sistemului actual de management al calitatii cu cerintele prevazute de standardul ISO 9001. Acesta activitate extrem de importanta poarta denumirea de analiza a […]

6th June 2013

Cerintele legate de instruire din cadrul standardului ISO 9001

Ca si in cazul celorlalte aspecte abordate de ISO 9001, cerintele legate de instruire au fost proiectate pentru a imbunatati calitatea organizatiei. In cadrul standardului ISO 9001 exista solicitarea legata de instruirea personalului pentru a inmagazina cunostintele si a deprinde abilitatile necesare pentru a-si desfasura sarcinile intr-un mod calitativ. Este important sa se verifice si […]

29th May 2013

Este potrivit ISO 9001 pentru firma mea?

Standardul ISO 9001 este potrivit pentru a fi sistemul de management al calitatii din cadrul companiei mele? Raspunsul la acesta intrebare poate fi, in parte, gasit in cadrul cerintelor prezentate de clientii dumneavoastra, daca astfel de cerinte au fost stabilite in baza unui contract sau a unei comenzi ferme. In functie de domeniul in care […]

17th May 2013

ISO 9001 – Auditurile reciproce interdepartamentale

Auditurile interne pot implica o serie de dificultati si daca organizatia d-voastra nu are fundamentate resursele potrivite pentru a gestiona aceste activitati la nivel intern atunci desfasurarea lor inadecvata ar putea fi una dintre cele mai neplacute experiente in procesul de conformare la exigentele standardului ISO 9001. Intotdeauna exista posibilitatea de a se angaja un […]

29th April 2013

Activitatea de revizure a managementului intr-o firma mare

In cazul unei organizatii mari si dispersate din punct de vedere geografic cum poate fi desfasurata activitatea de revizure a managementului? Nu exista nicio prevedere in cadrul standardului ISO 9001 cu privire la faptul ca poate fi desfasurata doar o singura activitate de revizuire a managementului. In cazul unei organizatii mari, acesta revizuire poate fi […]

23rd April 2013

Ce este ISO 14001 ?

Cateva informatii de baza despre standardul ISO 14001 pentru managementul mediului ISO a publicat noul standard pentru managementul mediului ISO 14001 2004 pe 15 noiembrie 2004. El inlocuieste vechiul standard ISO 14001 1996. ISO este Organizatia Internationala pentru Standardizare. Ea a fost infiintata in 1947 si are sediul la Ganeva, Elvetia. Scopul ISO este de […]

28th March 2013

Evolutie dinamica a standardelor pentru masinile complet integrate in retea

Cum pot oferi standardele ISO un sprijin mai mare industriei auto globale pentru dezvoltarea de masini complet integrate in reteaua de sisteme de transport inteligente ? Acesta a fost intrebarea fundamentala pentru care s-a incercat oferirea de raspunsuri in cadrul celui de al optulea atelier de lucru cu privire la masina complet integrata in retea, […]

19th March 2013

Realizarea unui sistem de management integrat eficient

Ce este necesar pentru a asigura obtinerea unui sistem integrat de management eficace? Pentru a asigura realizarea unui sistem eficient trebuie desfasurate urmatoarele activitati: • Evaluarea riscului – aceasta activitate trebuie sa abordeze perceptiile clientilor, riscurile de siguranta si sanatate, impactul asupra mediului si potentialul de desfasurare a unor procese neconforme. Prin existenta unei abordari […]

7th January 2013