Dictionar ISO

Defect critic, major, minor

Defect = nesatisfacere exigente de utilizare care au fost prevazute Defect critic, major, minor si necritic Defect critic – defect capabil de a provoca vatamari sau ranir persoane, a provoca pagube importante materiale sau alte consecinte dificile. Defect major – provoacarea unei defectiuni sau reducerea majora a anumitor posibilitati de utilizarea entitatii. Defect minor este […]

10th December 2008

Acreditare laborator

Acreditarea unui laborator de incercari Acreditarea este un proces prin care este recunoscuta o competenta sau autoritate de a certifica. Conform SR EN ISO 9001, acreditarea unui laborator reprezinta recunoasterea general oficiala referitoare la un laborator de incercari care este competent sa execute anumite incercari sau anumite tipuri de incercari. Acreditarea unui laborator presupune certificarea […]

14th November 2008

Controlul calitatii

Controlul calitatii In domeniul inginerie si domeniul productiei si fabricatiei, controlul calităţii si ingineria calitatii sunt implicate în dezvoltarea de sisteme pentru a asigura faptul ca serviciile sau produsele sunt proiectate şi produse pentru a satisface cerintele clientului sau chiar pentru a le depasi. Aceste sisteme sunt deseori dezvoltate în colaborare cu alte discipline de […]

11th November 2008

Sistemul de management al calitatii

Sistemul de management al calitatii Sistemul de management al calitatii (SMC) poate fi definit ca un set de politici, procese si proceduri necesare pentru planificare si executie (dezvoltare / serviciu ) in zona principala de business a unei organizatii. SMC integreaza diverse procese interne in cadrul organizatiei si intentioneaza sa ofere o abordare a procesului […]

9th November 2008

Asigurarea calitatii

Asigurarea calitatii – planificarea şi sistematizarea proceselor de productie Asigurarea calitatii, sau QA (quality assurance, in engleza) pentru scurt, se refera la planificarea şi sistematizarea proceselor de productie, care asigura încrederea într-un produs care este adecvat destinatiei sale. Reprezinta un set de activitati destinate sa asigure ca produsele (bunuri şi / sau servicii) satisfac cerintele […]

2nd November 2008

Managementul calitatii

Managementul calitatii Managementul calitatii este o metodă prin care se asigura faptul că toate activitatile necesare pentru a proiecta, a dezvolta şi implementa un produs sau un serviciu sunt eficace şi eficiente, respectand cerintele de functionare ale sistemului. Managementul calitatii pot fi considerat a avea trei componente: – controlul calitatii; – asigurarea calitatii; – imbunatarirea […]

2nd November 2008