Masurare, analiza si imbunatatire (ISO 9001)

Scris de Advisor pe April 22nd, 2018 in Standarde

Organizatia urmeaza sa planifice, elaboreze si imbunatateasca procese pentru monitorizarea, masurarea si analiza propriului sistem de management al calitatii si a procedurilor aferente; se vor oferi dovezi ca propiile produse indeplinesc cerintele clientilor si a altor parti interesate, se va verifica eficacitatea si derularea sistemului de management al calitatii si se va realiza imbunatatirea continua a acestuia. Aceste activitati necesita identificarea tehnicilor statistice si masura in care este nevoie de ele.

Sunt prezentate 11 subiecte de evaluat in elaborarea proceselor de masurare, analiza si imbunatatire. Se ofera indrumari cu privire la aplicarea masurilor pentru a imbunatatirea performantei organizationale in viitor si pentru a evalua importanta masuratorilor in indeplinirea cerintelor.

In cadrul sectiunii 2.10, “Rolul tehnicilor statistice”, se detaliaza modalitatea de folosire pentru intelegerea variabilitatii, in vederea “imbunatatirii eficientei si eficacitatii”.

Intrebari utile pentru auditul intern

• Exista dovezi obiective pentru a demonstra ca organizatia a definit, planificat si implementat activitati de masurare si monitorizare necesare pentru a asigura conformitatea si pentru a realiza imbunatatiri?
• Exista dovezi obiective pentru a demonstra ca organizatia a determinat necesitatea de a detine si utiliza metodologii aplicabile precum tehnicile statistice (spre exemplu specificatii, proceduri, instructiuni de lucru, planuri de control etc)?

Rezumatul activitatilor manageriale referitoare la aspectele generale cu privire la analiza, masurare si imbunatatire

• Rezultatele analizelor de date provenind de la activitatile de imbunatatire ar trebui sa constituie elemente de intrare ale analizei de management.
• Management trebuie sa inteleaga ca masurarea gradului de satisfactie al clientului este vitala pentru evaluarea performantei organizatiei.

Rezumatul actiunilor referitoare la aspectele generale cu privire la analiza, masurare si imbunatatire

1. Planificati si implementati urmatoarele procese:
a. Monitorizarea
b. Masurarea
c. Analiza
d. Imbunatatirea
2. Aceste procese trebuie sa:
a. Demonstreze conformitatea produsului
b. Asigure conformitatea sistemului de management al calitatii
c. Imbunatateasca continuu eficienta sistemului de management al calitatii