FAQ – Revizuirea managementului – ISO 9001
Scris de Advisor pe November 18th, 2013 in Stiri
Este suficient sa se realizeze o revizuire a managementului odata pe an?
Nu. Nu este sufient pentru ca o organizatie sa fie eficienta si sa cunoasca imbunatatiri ale sisetmului de management al calitatii conf. ISO 9001. Recomandam revizuiri ale managementului desfasurate trimestrial sau chiar lunar. Revizuirile trimestriale sunt cele mai des intalnite in practica noastra.
Cat de des ar trebui sa se desfasoare sedintele legate de revizuirea managementului?
Organizatia dumneavoastra poate evalua care este intervalul de timp corespunzator. Facem mentiunea ca desfasurarea trimestriala a acestor sedinte este cea mai intalnita practica. Asigurati-va de tinerea sedintelor la intervale de timp regulate si suficient de des pentru a realiza imbunatatirea sistemului de management al calitatii ISO 9001.
Care sunt cerintele legate de revizuirea managementului?
Revizuirea managementului trebuie sa se faca in mod regulat; desfasurarea trimestriala a acestor sedinte este o practica comuna. In cadrul sedintelor trebuie sa se treaca in revista performanta sistemului de management al calitatii.
Trebuie revizuite datele provenite din cadrul actiunilor corective, auditurilor interne, evaluarilor legate de gradul de performanta al furnizorilor, masuratorilor cu privire la procesele sistemului de management al calitatii.
Totodata trebuie sa se evalueze gradul de eficienta a activitatii de indeplinire a obiectivelor de calitate, conform standardului de calitate ISO 9001.