Ce documente sunt necesare pentru a indeplini specificatiile ISO 9001?

Scris de Advisor pe July 15th, 2013 in Articole

Intre cerintele standardului ISO 9001 mentionam necesitatea existentei unui manual al calitatii si a unei serii de documente referitoare la obiectivele si tintele de calitate, la politica de calitate si la procedurile specifice pentru controlul documentelor, la registrul de control al calitatii inregistrarilor, controlul produselor neconforme, la actiunile corective, actiunile preventive si la auditurile interne.

Acestea sunt proceduri specifice mentionate in cadrul standardului pe care trebuie sa le detineti data intentionati sa obtineti un certificat ISO 9001. De asemenea trebuie sa acordati o atentie sporita specificatiei legata de cerinta pentru documentele necesare organizatiei in vederea planificarii si controlului eficient al proceselor.

Acest lucru inseamna ca, chiar daca sunt mentionate specific doar sase proceduri, organizatia d-voatra trebuie sa determine care sunt celelalte proceduri necesare pentru o operare optima a sistemului de management al calitatii.

In functie de complexitatea organizatiei in care se activeaza, se pot folosi mult mai multe proceduri, dar cele sase mentionate ai sus sunt obligatorii si reprezinta un numar minim.

In mod normal organizatiile folosesc un numar de proceduri adaptat specificitatii activitatii lor. Documentarea reprezinta un mijloc eficient pentru a putea controla procesele.