Beneficiile si protectia adusa de standardele ISO pentru consumatori

Scris de Advisor pe March 4th, 2010 in Articole

Beneficiile si protectia adusa de standardele ISO pentru consumatori

Standardele internationale ISO au o influenta pozitiva asupra unei game ce in ce mai largi de bunuri de consum si servicii, dupa cum s-a subliniat intr-o noua editie a brosurii ISO si consumatorul.

Proaspat publicata de catre ISO, brosura color de 4 pagini ofera o imagine de ansamblu concisa a interactiunilor fructoase care au asigurat faptul ca interesele consumatorului sunt luate in considerare de-a lungul dezvoltarii standardelor, de la cele pentru biciclete, landouri si carduri bancare pana la standardele pentru domenii noi cum ar fi siguranta produselor, facturarea serviciilor de retea, retragerea de pe piata a produselor si comertul transfrontalier de bunuri second hand.

De cele mai multe ori standardele definesc caracteristicile unui produs sau unui serviciu alaturi de modalitatea de masurare si testare corespunzatoare.

Reprezentantii consumatorilor vizeaza influentarea acestor caracteristici astfel incat produsele si serviciile sa ofere un nivel mai ridicat de:

• Calitate si fiabilitate
• Protectie a sigurantei si sanatatii
• Compatibilitate
• Coerenta
• Optiuni in alegerea sortimentala
• Transparenta a informatiilor despre produs
• Concurenta corecta (si implicit preturi mai mici pentru consumatori )
• Adecvare pentru populatiile vulnerabile (copii, vârstnici)
• Protectie a mediului.

Prin participarea reprezentantilor consumatorilor la dezvoltarea standardelor ISO sunt oferite o serie de perspective valoroase.

Reprezentantii pot oferi informatii legate de aspectele de siguranta a produselor si de faptul ca aceste aspecte sunt abordate corespunzator de producatori. De asemenea ei pot oferi exemple practice de utilizare efectiva a produselor si pot oferi sfaturi cu privire la strategia de comunicare.

Partial datorita informatiilor de la consumatori, programul de standardizare ISO se extinde dincolo de standardele traditionale de produs pentru a cuprinde si alte preocupari sociale cum ar fi protectia mediului inconjurator, responsabilitatea sociala si standardizarea serviciilor.

In brosura ISO se concluzioneaza:

“ ISO pretuieste toate informatiile primite de la partile interesate. Prin oferirea de feedback-uri pretioase si o evaluare reala a unor caracteristici ca siguranta, ecologia, fiabilitatea, eficienta, compatibilitatea, serviciile conexe, transparenta informatiilor si costul rezonabil, consumatorii joaca un rol vital in asigurarea relevantei activitatii ISO la nivel global cat si pentru comensurarea reactivitatii pietei.”

Brosura ISO si consumatorul este publicata in editiile de limba engleza si franceza, fiind disponibila gratuit (taxa de francare si de manipulare a comenzilor engros) de la secretariatul central ISO, prin intermediul Store ISO sau prin contactarea departamentului marketing, comunicare si informare ( a se vedea coloana din dreapta).

Poate fi, de asemenea, obtinuta de la institutele nationale membre ISO (a se vedea lista completa cu detalii de contact pe site-ul iso.org; in Romania, ASRO este organismul abilitat sa vanda standarde ISO). Brosura este,de asemenea, disponibila sub forma de fisier PDF pe site-ul Web ISO (www.iso.org)

Tags: ,