Tutorial online ISO

Scris de Advisor pe July 7th, 2009 in Evenimente, Stiri

ISO lansează un tutorial online legat de participarea consumatorilor la dezvoltarea standardelor internationale

iso-tutorialISO a lansat un tutorial usor accesibil si interactiv pa propriul site web, cu materiale despre consumatori si standardizare, explicand ce pot cumparatorii sa castige de pe urma standardelor internationale si cum beneficiaza standardele de reactile si atitudinile utilizatorului final.

Consumatorii şi standardele: un parteneriat pentru o lume mai bună este un material de sine statator, accesibil online, util oricarei persoane novice in lumea standardizarii .

Acest modul va fi, de asemenea, util pentru profesionistii din cadrul organizaţiilor de consumatori şi a organismelor de standardizare, functionand ca o trecere în revistă a conceptelor de baza şi ca un depozit de idei şi de surse de baza.

Scopul materialului Consumatorii si standardele ISO este de a oferi utilizatorului o înţelegere de bază a ceea ce sunt şi ce fac standardele şi de a explica în ce mod consumatorii pot participa la standardele de dezvoltare şi de ce ei ar trebui să facă acest lucru.

De asemenea, demonstrează cum standardele ISO pot îmbunătăţi bunurile si serviciile pentru consumatori, folosind exemple specifice.

Acest modul a fost produs ca parte a unui program comun în curs de desfăşurare a Comitetului ISO pentru politica de protecţie a consumatorilor (ISO / COPOLCO) şi a comisiei ISO pentru probleme ţărilor în curs de dezvoltare (ISO / DEVCO) pentru a promova participarea consumatorilor în procesul de standardizare, cu sprijin din partea Agentiei suedeze pentru dezvoltare si cooperare internationala.

Consumers International, o organizatie de legătură a ISO / COPOLCO, de asemenea, a participat în mod activ la dezvoltarea ei.

Secretarul General al ISO, Rob Steele, comenteaza: “Consumatorii sunt de cele mai multe ori, utilizatorii finali de bunuri ÅŸi servicii influentate de standardele ISO. Ei pretuiesc astfel de caracteristici, cum ar fi securitatea, calitatea, usurinta de utilizare, precum ÅŸi standardele de interoperabilitate. De peste 30 de ani, ISO a beneficiat de punctele de vedere ale reprezentanÅ£ilor consumatorilor care au identificat noi domenii de standardizare, cum ar fi serviciile ÅŸi responsabilitatea socială ÅŸi care au participat la comisii tehnice care au elaborat standarde care să influenÅ£eze produsele de consum.

Acest ghid va ajuta la extinderea si intesificarea participarii la dezvoltarea standardelor ISO prin oferirea de instrumente de bază ÅŸi referinÅ£e necesare pentru a le înÅ£elege ÅŸi a participa activ la dezvoltarea lor. ”

Consumatorii şi standardele ISO este proiectat pentru a fi utilizat de către reprezentanţii organizaţiilor de protecţie a consumatorilor, organismelor de standardizare sau de alte tipuri de organizaţii, atât din ţările dezvoltate cat şi din tarile in curs de dezvoltare.

Modulul include un glosar de termeni şi definiţii, o selectatie de materiale de referinţă utile şi o scurtă descriere a acestor materiale.

În plus, modulul este usor de navigat şi textul poate fi marit pentru un acces uşor de către cei cu deficienţe de vedere.
Un test recapitulativ interactiv la sfârşitul fiecărei secţiuni va ajuta utilizatorul sa si reaminteasca conceptele fundamentale .

Un formular de feedback este, de asemenea, disponibil pentru comentarii ÅŸi sugestii.
Pentru a parcurge modulul este necesara aproximativ o jumatate de zi .
Cele patru secţiuni abordeaza următoarele teme:
• Standardele la nivel mondial
• Cum vin standardele în avantajul consumatorilor
• Asigurarea influentei consumatorilor in elaborarea standardelor
• Care sunt interesele consumatorilor şi cum li se adreseaza ISO ?

Acest instrument, disponibil în limbile franceză ÅŸi engleză, este accesibil direct în format bilingv la sectiunea “consumator” de pe site-ul Web al ISO ÅŸi la sectiunea “PublicaÅ£ii ÅŸi produse” .
Este, de asemenea, disponibil pe un CD-ROM- (ISBN 978-92-67-01172-1), la cerere (de contactat sales@iso.org).

Tags: