Reviste si site­‑uri independente destinate consumatorilor

Scris de Advisor pe September 4th, 2009 in Stiri

Consumatori: UE investește în crearea unor reviste și site­‑uri independente destinate consumatorilor din Cipru, Republica Cehă, Ungaria, Polonia, România și Slovenia

În urma unui proiect UE cu o durată de trei ani, cofinanțat de Comisia Europeană, consumatorii din Cipru, Republica Cehă, Ungaria, Polonia, România și Slovenia beneficiază în prezent de reviste și site-uri care le sunt destinate și care oferă teste comparative independente ale produselor de consum.

Astăzi au fost publicate, la Bruxelles, rezultatele finale ale acestui program, cuprinzând un eșantion de cinci studii de produse, precum și statistici la zi privind tirajul revistelor. Pe parcursul unei perioade de trei ani, programul UE a cofinanțat 18 teste comparative, destinate organizațiilor de consumatori, pentru o gamă largă de produse de larg consum – mașini de spălat, camere digitale, telefoane mobile, aspiratoare, dispozitive de reținere pentru copii, detergenți, loțiuni de plajă, playere audio portabile și televizoare. Programul UE a avut scopul de a oferi finanțare, formare și expertiză pentru ca asociațiile de consumatori să obțină competențele necesare testării de produse și publicării rezultatelor testelor în revistele pentru consumatori.

Comisarul european pentru consumatori, Meglena Kuneva, a declarat: „Ne propunem să oferim noilor consumatori accesul la cea mai puternică armă de care poate dispune un consumator: informația. Mă refer la informații despre calitatea, siguranța și valoarea sau prețul produselor pe care le cumpărăm zi de zi. Sunt încântată că, în prezent, consumatorii din șase noi țări beneficiază de o sursă fiabilă de informații care îi pot ajuta să găsească cele mai bune oferte de pe piață.” Doamna Kuneva a adăugat: „De ani de zile, apărătorii consumatorilor din Europa și‑au unit resursele pentru a oferi analize independente și fiabile ale produselor; aceste analize au devenit acum accesibile unui număr mai mare de consumatori europeni.”

Breda Kutin, editoarea revistei pentru consu matori slovene „VIP”, a explicat: „Consumatorii din noile state membre continuă să fie frecvent copleșiți de varietatea produselor și de gama mai largă de opțiuni disponibile ca urmare a deschiderii piețelor UE. Asociațiile de consumatori și publicațiile lor joacă un rol-cheie, ajutând consumatorii să obțină un bun raport calitate-preț, în special în contextul dificultăților actuale.”

În cadrul proiectului au fost testate diferite categorii de produse, de la produse electronice de consum la loțiuni de plajă și detergenți. Pentru a mări relevanța rezultatelor pentru piețele naționale și pentru a verifica eventualele diferențe de calitate, testele au inclus mărcile naționale din cele șase țări.

„Este interesant de constatat că, pe ansamblu, calitatea aparatelor și a dispozitivelor electronice este relativ omogenă în întreaga UE, cu excepția anumitor surprize”, a comentat Guido Adriaenssens, din cadrul asociației International Consumer Research and Testing (ICRT ) . „Rezultatele au o relevanță deosebită pentru consumatorii din țări precum Polonia”, a adăugat domnul Adriaenssens. sursa: Uniunea Europeana