Atelier de lucru ISO / COPOLCO cu tema “servicii financiare”
Scris de Advisor pe September 6th, 2010 in Evenimente
Atelier de lucru ISO / COPOLCO cu tema “servicii financiare”
Atelierul de lucru ISO / COPOLCO de la Bali, din data de 26.05.2010, avand tema “Restabilirea increderii consumatorilor in serviciile financiare globale – Pot fi de folos standardele ?” a adunat vorbitori din India, Indonezia, Malaezia, precum si Norvegia, reprezentand organizatii pentru consumatori, sectorul financiar, agentiile guvernamentale si diverse institute de standardizare.
Participantii au abordat diverse probleme specifice, cum ar fi sistemele de plata de prin telefonie mobila in cadrul tarilor in curs de dezvoltare precum si serviciile de microfinantare pentru cei saraci.
In plus, prezentarile au abordat si aspecte mai generale inclusiv etica in domeniul financiar, precum si modul in care un standard international poate ajuta la dezvoltarea accesului universal la serviciile financiare.
Au fost prezentate diverse perspective nationale si internationale, din tarile dezvoltate si cele in curs de dezvoltare.
“Tematica abordata de atelierul ISO / COPOLCO este foarte importanta”, a declarat dr. Bambang Setiadi, presedinte al BSN si al Comitetului ISO pentru problematica tarilor in curs de dezvoltare (ISO / DEVCO), in cadrul discursului sau.
“Traim in acest moment intr-o era a accesului la servicii financiare, a educatiei in domeniul financiar si a eticii in serviciile financiare. Este o problema prioritara in managementul financiar curent.
Nivelul de intelegere a consumatorului in ceea ce priveste serviciile financiare trebuie sa fie continuu imbunatatit. Aspectele legate de serviciile financiare, precum ratele dobanzilor si gestionarea datoriilor nu sunt usor de inteles.
Avem nevoie de instrumente mai bune, termeni si definitii clare si criterii bine formulate pe baza carora consumatorii pot compara diferitele servicii financiare cu scopul de a face alegeri in cunostinta de cauza. “
In opinia multor vorbitori si participanti la atelier, grupuri de consumatori, membrii ai sectorului financiar, autoritati de reglementare si alte parti interesate in cauza, a reiesit nevoia crearii unor standarde internationale pentru sectorul de servicii financiare, cu scopul de a oferi consumatorilor servicii financiare accesibile, usor de inteles, vizibile si accesibile.
“A fost incurajator sa vedem industria fianciara, intreprinderile, organizatiile de consumatori si comunitatea din domeniul standardizarii sa vina impreuna la acest atelier de lucru pentru a ajunge la un consens pe aceasta problema importanta si sa caute un element comun, de coeziune, in mod constructiv. Am avut un start foarte bun in a gasi un teren comun si speram ca am ajuns cu un pas mai aproape de obiectivul legat de facilitarea divulgarii de informatii legate de serviciile financiare “
a declarat d-na Norma McCormick, presedinte al ISO / COPOLCO.
Surse: externe – Organizatia Internationala de Standardizare
interne: Certificare ISO, articol: http://www.consultanta-certificare.ro/stiri/iso-standardele-internationale-servicii-financiare.html