ISO 9001 – Analiza cerintelor referitoare la produs

Scris de Advisor pe June 14th, 2017 in Standarde

Analiza cerintelor referitoare la produs – Cele mai importante aspecte punctate

Cerintele referitoare la produs, fie ca este vorba de o cerere de oferta, o comanda contractuala sau un amendament la un contract existent, trebuie sa fie analizate de catre organziatie pentru a se asigura faptul ca cerintele si/sau modificarile sunt perfect intelese si ca pot fi indeplinite, inclusiv in cazul in care clientul nu ofera specificatii scrise. Rezultatul procesului de analiza va deveni o inregistrare referitoare la calitate, trebuind a fi actualizata ori de cate ori cerintele se modifica – modificarile fiind transmise “personalului relevant” pentru a fi asigurat faptul ca cerintele consumatorilor sunt indeplinite

In sectiunea 3.8.7 este definita revizuirea drept “activitate derulata pentru a determina potrivirea, adecvarea si eficacitatea elementului supus analizei de a atinge obiectivele stabilite.”

Cerinte legate de documentare

• Trebuie luata in considerare detinerea unei proceduri documentate pentru analiza cerintelor consumatorilor si modalitatea in care aceste cerinte pot fi indeplinite.

Intrebari utile pentru auditul intern

• Exista un proces care solicita analiza cerintelor identificate ale consumatorilor inaintea angajamentului de a furniza produsul ?
• Exista un proces care solicita analiza cantitatilor si comenzilor din punct de vedere al adecvarii fata de cerinte ?
• Exista un proces referitor la transmiterea analizei comenzilor verbale ?
• Exista un proces referitor la gestionarea aspectelor legate de neclaritatile din cadrul comenzilor ?
• Exista un proces pentru gestionarea aspectelor legate de modificarile aduse cerintelor referitoare la produs?
• Exista inregistrari disponibile cu privire la cotatii, contracte si analize ale comenzii ?

Rezumatul activitatilor manageriale cu privire la analiza cerintelor referitoare la produs

• Modificarile legate de produs si procese trebuie sa fie identificate, inregistrate, evaluate, analizate si controlate pentru a se intelege efectul asupra altor procese precum si nevoile si asteptarile consumatorilor.
• Organziatia trebuie sa defineasca autoritatea pentru initierea modificarilor proceselor, pentru a se mentine controlul.

Rezumatul actiunilor cu privire la analiza cerintelor referitoare la produs

1. Determinarea cerintelor specificate de catre client (incluzand activitatile de livare si post livare)
2. Determinarea cerintelor necesare dar care nu sunt specificate de catre client
3. Determinarea cerintelor statutare si reglementatoare
4. Determinarea oricarei cerinte suplimentare considerate de organizatie a fi necesara