Certificarea ISO, instrument de marketing?

Scris de Advisor pe November 9th, 2008 in Articole

Certificarea ISO este de fapt un instrument de marketing, în afara de a fi un indicator de management al calitatii

Certificarea ISO este de fapt un instrument de marketing, în afara de a fi un indicator de management al calitatii, a specificat un oficial al Organizatiei Internationale pentru Stadardizare.

Alan Bryden, secretar general al organizatiei, a declarat: “Implementarea standardelor ISO este un mod de a îmbunatati calitatea managementului si de a comunica aceasta îmbunatatire clientilor.” Prin urmare, a informa lumea despre obtinerea unui certificat ISO legitim poate fi o tactica de marketing.

Un alt expert, Ayman Ktaily, sef de marketing si vanzari la Lloyds Register, o mare societate de consultanta, a specificat faptul ca societatile au dreptul de a folosi ISO ca pe un instrument de marketing. Este un sistem international pentru a facilita comunicarea si a construi încrederea între partenerii de afaceri din diferite parti ale lumii’.

Nu exista nici un motiv pentru care companiile nu ar trebui sa publice informarea asupra certificarii lor.

“Companiile nu mai sunt în stare sa tina pasul cu schimbarile rapide, fara a avea un sistem în loc. Aceste sisteme furnizate de standardele ISO ajuta la pastrarea datelor si sa planifice actiunile de prevenire pentru a evita greselile anterioare.”

Piata are acum nevoie de ofertanti care detin o certificare ISO, a explicat Ktaily. “Cele mai multe companii isi obtin o certificare pentru a fi eligibile pentru aceste oferte si a nu fi responsabile pentru defecte de certificare. Asta este responsabilitatea organismelor de certificare – pentru a controla si a supraveghea punerea în aplicare corecta.

Alan Bryden, secretar general al ISO, a vizitat Dubai pentru a participa la conferinta ISO Dubai 2008.

“Avem o preocupare referitoare la faptul ca unele certificari nu sunt facute în serios. Este cu siguranta un fapt care compromite reputatia organizatie”, a spus el.

ISO nu prevede organizarea de certificare sau acreditare. Fiind singurul responsabil pentru emiterea de standarde, organizatia si-a dat seama de necesitatea de a colabora cu organisme de acreditare prin forumuri internationale de acreditare pentru a asigura efectuarea unei monitorizari.

Organizatia de asemenea, a format un comitet special de constientizare – Copolco – care încurajeaza organizatiile consumatorilor de a lua parte la standardizare la nivel international. Mai mult de 100 de tari sunt membre ale Copolco.

Traducere si adaptare: www.iso.org si www.business24-7.ae

Tags: , , ,