Care este continutul unui sistem de management al calitatii?
Scris de Advisor pe September 21st, 2013 in Articole
Un sistem tipic de management al calitatii este alcatuit din trei niveluri de documentatie specifica, fundatia constand in inregistrarile realizate.
Sistemul de managament al calitatii este in mod obisnuit reprezentat sub forma unui triunghi, avand manualul calitatii in varf, procedurile managementului operational pe cel de al doilea palier si instructiunile de lucru pe cel de al treilea.
Intre paliere trebuie sa existe legaturi pentru a permite cititorilor orientarea in cadrul sistemului precum si gasirea documentelor de care au nevoie si a inregistrarilor asociate respectivelor documente.
Operatiunile de mare amploare si cele complexe vor avea, de cele mai multe ori, mai mult decat unsingur palier documentar constand in manualele si procedurile de sistem.
La primul nivel poate exista un manual corporativ al calitatii, cu procedurile aferente, la nivelurile urmatoare putandu-se regasi manualele si procedurile specifice fiecarei divizii corporative. La baza se regaseste documentatia functionala de baza a entitatii organizationale.
Fiecare nivel ierarhic interactioneaza cu cele superioare si inferioare, sprijinind politica generala de calitate a organizatiei.