Evolutie dinamica a standardelor pentru masinile complet integrate in retea

Scris de Advisor pe March 19th, 2013 in Articole

Cum pot oferi standardele ISO un sprijin mai mare industriei auto globale pentru dezvoltarea de masini complet integrate in reteaua de sisteme de transport inteligente ?

Acesta a fost intrebarea fundamentala pentru care s-a incercat oferirea de raspunsuri in cadrul celui de al optulea atelier de lucru cu privire la masina complet integrata in retea, tinut in data de 6 martie 2013, in cadrul expozitiei internationale auto de la Geneva, Elvetia.

Au fost identificate directiile de actiune, cum ar fi nevoia de standarde de siguranta suplimentare, in domenii specifice, precum si imbunatatirea standardelor cu privire la informatiile legate de trafic. Sunt necesare si noi standarde in domenii suplimentare precum comunicatiile de urgenta vehicul-vehicul si securitatea informatiilor.

Atelierul de lucru este un eveniment anual organizat de World Standards Cooperation (WSC), un parteneriat strategic intre Comisia internationala electrotehnica – International Electrotechnical Committee (IEC), Organizatia internationala pentru standardizare – International Organization for Standardization (ISO) si Uniunea internationala a telecomunicatiilor – International Telecommunication Union (ITU).

Evenimentul se concentreaza pe standardele internationale si pe dezvoltarea conectivitatii intre autovehicule, atragand apropape 100 de experti si specialisti auto de pe intreg globul.

Una din cuvantarile de deschidere a fost sustinuta de Rob Steele, secretar general ISO, care a incurajat participantii sa reflecteze la schimbarile recente din cadul industriei auto globale si la implicatiile aduse de acestea standardelor internationale necesare pentru dezvoltarea de autovehicule integrate cu sistemele de transport inteligente, adaugand: “Pentru mine, acest atelier de lucru trebuie sa aiba in vedere persoanele care discuta ceea ce gandesc in mod real, dupa accea urmand actiunea…Haideti sa avem in vedere un obiectiv concret dorit cu certitudine de industrie si sa facem un angajament pentru indeplinirea lui”.

In introducerea facuta din partea IEC, dl Gabriel Barta, manager al coordonarii tehnice, a observat progresele deja facute in integrarea masinilor atat in reteaua alectrica cat si cea informationala, dar a incurajat expertii prezenti sa initieze standardele pe care le considera a fi cele mai urgente, in domenii precum siguranta activa a vehiculului.

Reinhard Scholl, director adjunct in cadrul biroului de standardizare a telecomunicatiilor din cadrul ITU, a declarat: “Fuziunea dintre diversele tehnologii auto nu este un eveniment nou sau neasteptat. Intr-adevar, sistemele inteligente de transport sunt disponibile de cateva decenii dar lipsa de standarde globale a reprezentat o bariera in adoptarea lor. Vestile bune se refera la faptul ca in sfarsit vedem un oarecare progres in cadrul colaborarii cu privire la standardele de comunicare ale sistemelor de transport inteligente, ducand la crearea unui set de standarde de comunicare acceptate la nivel international, armonizate la nivel global.”

Atelierul de luru a fost coordonat de Richard Parry-Jones, fost director executiv in cadrul companiei Ford Motor. Acesta a observat ca exista o buna intelegere a domeniului auto si a celui legat de tehnologia informatiei insa concomitent se desfasoara un efort intens pentru a examina unde se intersecteaza aceste doua industrii.

Tinand cont de acestea, prin identificarea celor mai valoroase oportunitati pentru standardizare in cadrul acestei intersectii, sectorul auto poate depasi barierele si fortele divergente, intelegand adevarata valoare a masinii complet integrate in retea.

Printr-o serie de adunari la mese rotunde si discutii interactive, atelierul de lucru a ajutat la realizarea unei mai bune intelegeri ale provocarilor pe care sectorul auto trebuie sa le faca fata in viitorul apropiat si la definirea modalitatii in care standardele internationale pot reprezenta un sprijin esential; concomitent s-au ajuns la acorduri cu privire la actualizarea celor mai importante prioritati ale standardelor internationale din domeniu.

Dr Matthias Klauda, coordonator al departamentului de integrare a sistemelor auto Bosch, in cadrul prezentarii proprii cu privire la conectivitatea vehiculelor, a subliniat aspectele legate de securitatea IT si aspectele care trebuie sa fie luate in vedere pentru protejarea integritatii si functionalitatii sistemelor auto si a confidentialitatii utilizatorilor.

Gerald Pöllmann, manager general strategie corporativa si tehnologii avansate din cadrul Magna Steyr Engineering AG, a tinut un scurt discurs cu privire la dezvoltarile si noutatile pe care participantii la atelierul de lucru le pot gasi in cadrul expozitiei auto generale. (dupa un comunicat de presa I.S.O.)