Standardul ISO / PC-239

Scris de Advisor pe January 10th, 2010 in Standarde

Standardul ISO / PC-239, Facturarea serviciilor publice

Standardul ISO 239 a fost stabilit in urma unei propuneri din partea Comitetului ISO pentru politica de protectie a consumatorilor (ISO / COPOLCO), care a remarcat faptul ca facturarea face obiectul unei parti substantiale a reclamatiilor consumatorilor globali.

Un studiu efectuatuat in 2004 de catre Energywatch, consiliului consmatorilor de gaz si electricitate din Marea Britanie, a sugerat ca pana la o treime din clienti se plang in mod regulat de contact de furnizorilor de energie in legatura cu facturile lor.

Potrivit studiului, aceasta plangeri s-ar ridica la 60 de milioane pe an.

Viitorul standardul international va oferi o abordare de piata in ceea ce priveste preocuparile consumatorilor.

Standardul va face mai usor pentru clienti citirea si intelegerea facturilor lor si verificarea acuratetii taxarii.

Standardul va incuraja, de asemenea, livrarea la timp a facturilor si va ajuta la depasirea barierelor lingvistice si culturale.

Standardul poate contribui la reducerea datoriei consumatorilor care rezulta din intelegerea gresita sau din intarzierea factirilor.

De ISO 14452 vor beneficia, de asemenea, furnizorii, prin cresterea satisfactiei clientilor, promovarea increderii in furnizorii de servicii si prin scaderea costurilor legate de reclamatiile clientilor.

“Acest efort este foarte oportun”, a spus dr. Vokyung Song, presedinte al comitetului ISO / PC-239, ” avand in vedere cresterea continua a comertului transfrontalier, care solicita abordari armonizate privind facturarea. ISO 14452 va ajuta companiile sa devina mai competitive pe piata globala. Aceasta va face, de asemenea, mai usor pentru clientii sa compare furnizorii si sa faca alegeri informate “, a concluzionat dr. Song.

Evenimentul a fost gazduit de catre membrul ISO din Marea Britanie, British Standards Institution (BSI).

sursa: Organizatia Internationala pentru Standardizare

Tags: