Standarde ISO pentru serviciile postale
Scris de Advisor pe December 14th, 2008 in Evenimente, Standarde
ISO si Uniunea Postala Universala isi intensifica cooperarea in dezvoltarea standardelor pentru serviciile postale
Secretarul General al ISO, Alan Bryden şi directorul general al UPU, Edouard Dayan, au semnat un memorandum pentru consolidarea parteneriatului între cele două organizaţii.
ISO şi Uniunea Poştală Universală (UPU) au fost de acord să intensifice nivelul de cooperare în dezvoltarea standardelor internaţionale pentru serviciile poştale. Secretarul General al ISO, Alan Bryden şi Director General al UPU, Edouard Dayan au semnat un memorandum de înţelegere (MoU) in Berna, Elveţia, pe 30 ianuarie 2008 pentru a formaliza parteneriatul.
ISO şi UPU erau deja intr-o colaborare de lungă durată. UPU are legătură cu cinci dintre comitetele tehnice ISO care dezvolta standarde cu relevanta in serviciile poştale de livrare, ambalare, prelucrare a informaţiilor, schimb electronic de date (EDI), identificare a frecvenţei radio (RFID), codificare.
Alan Bryden a spus: “globalizarea ÅŸi liberalizarea comerÅ£ului, sprijinite de lanÅ£urile globale de distribuÅ£ie ÅŸi de dezvoltarea internetului, duc la o schimbare in serviciile poÅŸtale din întreaga lume. Standardele internaÅ£ionale sunt chei pentru a asigura inter-operabilitatea, prelucrarea ÅŸi distribuÅ£ia datelor a produselor si serviciilor.
“MOU între UPU ÅŸi ISO, o urmare a recentei conferinte de strateagie a UPU din Dubai, ne asigura că serviciile poÅŸtale vor beneficia de standarde relevante la nivel global si de cea mai bună utilizare a expertizei specifice disponibile în UPU ÅŸi a platformei multi-sectoriale si multilaterale a ISO.
“CoerenÅ£a ÅŸi sinergia standardelor de calitate, securitatii ÅŸi managementului de mediu, precum ÅŸi tehnologiile de informaÅ£ii, RFID ÅŸi evaluarea conformitatii, vor fi monitorizate atent ÅŸi promovate prin punerea în aplicare a MoU, care constituie o alta ilustrare pozitiva a colaborării între reteaua ONU si sistemul ISO. ”
Pentru UPU, Edouard Dayan a subliniat, “UPU gestionează o reÅ£ea tri-dimensională: fizica, electronica ÅŸi financiara. Am dezvoltat deja multe standarde pentru prelucrarea corespondentei fizice. Acum trebuie să ne concentram asupra standardelor pentru serviciile electronice ÅŸi financiare . Acordul de cooperare cu ISO este destinat doar acestui scop.
Ca urmare a faptului ca operatorii postali si-au diversificat activitatea prin e-comert si servicii de logistica si financiare, ei trebuie sa opereze intr-un mediu standardizat.
În calitate de organizatie de standrade în sine, UPU a dezvoltat deja aproape 100 de standarde tehnice pentru sectorul poştal. Acordul cu ISO permite ca UPU sa se poziţioneze mai bine si il ajuta sa pregateasca şi sa disemineze mai bine standardele postale, în special serviciile financiare şi electronice, care sunt recunoscute internaţional, nu numai de către experţi poştali, dar şi de catre experţi din alte sectoare de activitate.
Urmand MoU, cele două organizaţii sunt pentru a înfiinţa un comitet de contact de şase funcţionari care răspund de punerea în aplicare a dispozitiilor acordului.
Tags: comert electronic, extern, iso, servicii, Standarde