Serviciile de formare si asistenta tehnica ISO
Scris de Advisor pe December 17th, 2012 in Stiri
ISO le propune membrilor sai servicii de formare si de asistenta tehnica pentru a-i ajuta sa profite cat mai mult de standardizarea internationala. Serviciile oferite sunt impartite in doua categorii, servicii de formare si servicii de asistenta tehnica. Asistenta tehnica este destinata tarilor in curs de dezvoltare membre ISO si vizeaza sa ajute la construirea capacitatii organismelor nationale de standardizare. Serviciile de formare sunt destinate tuturor membrilor si sprijina dezvoltarea, adoptarea si implementarea standardelor internationale.
Asistenta tehnica
Asistenta tehnica este destinata tarilor in curs de dezvoltare membre ISO si ajuta la construirea capacitatii lor de standardizare.
Standardele internationale reprezinta o sursa importanta de know-how tehnologic pentru tarile in curs de dezvoltare, putand ajuta la transferul noilor tehnologii. Deoarece ele definesc caracteristicile pe care produsele si serviciile trebuie sa le indeplineasca pe pietele de export, standardele internationale ajuta tarile in curs de dezvoltare sa aiba acces pe noi piete si sa ia parte la comertul mondial. A ajuta la construirea capacitatii si a creste participarea tarilor in curs de dezvoltare membre ISO la standardizarea internationala este unul dintre obiectivele cheie ale ISO. Activitatile de asistenta tehnica sunt suportate financiar de ISO si de donatori externi.
Asistenta tehnica se axeaza pe mai multe subiecte, inclusiv pe:
• cresterea sensibilizarii la standarde si la beneficiile acestora;
• consolidarea cooperarii regionale si
• imbunatatirea capacitatii de informare si comunicare pentru participarea la standardizarea internationala.
Mai multe informatii pot fi gasite in publicatia Dezvoltarea talentului – Catalogul de asistenta tehnica ISO si de programe de formare pentru membrii ISO.
Serviciile de formare
ISO ofera o serie de cursuri structurate dedicate persoanelor care indeplinesc diverse roluri in standardizarea internationala. Serviciile de formare sunt oferite tuturor membrilor ISO, atat din tarile dezvoltate, cat si din tarile in curs de dezvoltare, si pot fi organizate la secretariatul central din Geneva sau in alte locatii la cerere. Aceste cursuri ajuta membrii sa isi insuseasca mai bine diferite aspecte referitoare la elaborarea si raspandirea standardelor internationale ISO.
De exemplu, cursurile trateaza subiecte cum ar fi:
• intocmirea unui standard in acord cu Directivele ISO/IEC;
• utilizarea serviciilor electronice furnizate de ISO si
• marketingul si promovarea standardelor internationale ISO.
Majoritatea serviciilor de formare ISO sunt oferite in mod gratuit, insa ISO nu poate acoperi costul de participare a membrilor sai la aceste cursuri, de exemplu costurile de transport sau de cazare. (iso.org)