Manualul Calitatii

Scris de Advisor pe March 2nd, 2009 in Articole

Manualul calitatii trebuie sa contina, in principiu, informatii despre urmatoarele categorii:

Generalitati referitoare la societate si la manualul calitatii al societatii:
– documente, politica referitoare la confidentialitate, etc.

Descrierea organizatiei respective:
– domeniul in care aceasta isi desfasoara activitatea, informatii referitoare la realizarile acesteia sau despre clietii societatii, alte date considerate necesare, etc.

– Atat definitii cat si prescurtarile folosite in manualul calitatii respectiv:
– informatii referitoare la inregistrari si managementul documentelor)

– Informatii despre sistemul de management al calitatii:
– date despre controlul documentelor, informatii generale referitoare la inregistrari si documentatie, generalitati

Descrierea indatoririlor si obligatiilor managementului:
– informatii referitoare la responsabilitatea managementului firmei, planificarea activitatilor, comunicarea interna si externa, coordonarea si analiza activitatilor, analiza, date despre asociati sau asociatul unic, etc.

Managementul resurselor umane:
– date despre asigurarea resurselor, instruirea personalului, mediul de lucru al angajatilor, infrastructura societatii si RU, etc.

– Date generale despre modul de realizare a produsului sau realizarea serviciilor:
– informatii despre planul de dezvoltare al societatii, planificarea produsului realizat, proiectarea activitatilor, relatia cu clientii si cerintele acestora, informarii referitoare la dispozitivele folosite, proprietatea clientului, controlul productiei, date referitoare la procesul de aprovizionare, etc.

Metode si date generale referitoare la masurare, analiza si imbunatatire:
– imbunatatirea continua, actiuni interne, masurarea si monitorizarea proceselor, etc.

– Anexe specifice si complementare din manualul calitatii respectiv.