Indrumari privind managementul calitatii materialelor

Scris de Advisor pe May 25th, 2011 in Articole

Pregatiti un compendiu al produsului

• Pregatiti un compendiu al produsului. Cereti personalului din departamentul de marketing sa pregateasca un compendiu al produsului. Acest document reprezinta o specificatie preliminara. El ar trebui sa descrie produsul si sa enumere nevoile si asteptarile clientilor. Compendiul dvs. ar trebui:
• Sa defineasca toate cerintele privitoare la performanta produsului.
• Sa specifice toate cerintele senzoriale si estetice.
• Sa clarifice toate cerintele privitoare la siguranta si la mediu.
• Sa discute toate cerintele referitoare la impachetare si depozitare.
• Sa identifice toate cerintele privind manipularea si transportul.
• Sa puna in evidenta toate cerintele regulamentare relevante.

Dezvoltati un sistem de primire de feedback de la clienti

• Dezvoltati un sistem de primire de feedback de la clienti. Cereti personalului din departamentul de marketing sa dezvolte si sa mentina un sistem de feedback. Un astfel de sistem ar trebui:
• Sa monitorizeze comentariile, experientele, asteptarile si problemele clientilor.
• Sa ofere o baza pentru imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor oferite de dvs.

Numiti in functie o echipa de analiza a designului

• Numiti in functie o echipa de analiza a designului produselor si proceselor.
• Definiti-i responsabilitatile si dati-i autoritatea necesara.
• Cereti echipei sa dezvolte o procedura de analiza a designului.

Verificati-va produsele finite

• Dezvoltati metode si proceduri pentru a dovedi ca produsele dvs. finite indeplinesc toate cerintele de calitate.
• Efectuati teste si inspectii pentru acceptarea lor.
• Luati mostre in mod continuu sau periodic.

Controlati procesul de masurare

• Dezvoltati proceduri pentru a controla procesul de masurare. Procedurile dvs. ar trebui sa va garanteze ca:
• Folositi echipament de masurare corespunzator.
• Echipamentul de masurare este recalibrat regulamentar.
• Nu folositi echipament de masurare pe care nu va puteti baza.
• Metodele de masurare sunt testate inainte de a fi folosite.
• Faceti referire la standardele publicate.
• Pastrati evidente ale masuratorilor efectuate.

Controlati schimbarile de design

• Dezvoltati si documentati proceduri pentru a controla schimbarile de design ale produselor si proceselor. Aceste proceduri ar trebui:
• Sa regleze emiterea si folosirea tuturor documentelor privitoare la design.
• Sa controleze inlaturarea proiectelor si specificatiilor invechite.
• Sa autorizeze si sa controleze schimbarile de design ale produselor si proceselor.
• Sa verifice daca au fost implementate schimbarile de design autorizate.
• Sa permita efectuarea de schimbari de urgenta pentru a evita neconformitatile.
• Sa se asigure ca studiile si testele de design sunt repetate cand este necesar.

Reevaluati produsele si procesele

• Dezvoltati proceduri pentru a reevalua periodic produsele si procesele. Actionati astfel cu scopul de a:
• Va asigura ca toate cerintele existente sunt indeplinite.
• Determina daca ar trebui facute schimbari pentru a indeplini noile cerinte.

Autorizati productia comerciala

• Autorizati productia comerciala a produsului dvs.
• Cereti managerilor seniori sa studieze si sa aprobe toate documentele care definesc calitatea produsului inainte de a incepe productia comerciala la scara larga.
• Cereti managerilor seniori sa studieze si sa aprobe toate documentele care specifica modul in care va fi manufacturat produsul inainte de a incepe productia comerciala la scara larga.
• Cereti managerilor seniori sa autorizeze productia comerciala a produsului dvs.
tags: consultanta iso, managementul calitatii, materiale, certificare iso, productie comerciala, produse finite, procese