Imaginatia merge in tandem cu standardizarea

Scris de Advisor pe February 3rd, 2011 in Evenimente

Ce au in comun o serie de fotografii de impact despre viata salbatica a animalelor cu standardele ISO?

Ilustratiile, folosite de ISO in cadrul unei serii pentru promovarea standardelor, au fost compilate recent pentru a realiza un calendar al anului 2011.

In cadrul prefatei la calendar putem citi urmatorul comentariu, sub titlul „Imaginatie si standardizare”: „Calendarul pe care il priviti este un bun exemplu referitor la parteneriatul dintre imaginatie si standardizare”.

In urma cu cativa ani, departamentul de comunicatie din cadrul secretariatului central ISO era in cautarea unei noi teme care ar fi putut fi adaptata pentru crearea unei campanii de promovare a produselor ISO.

Tema vietii salbatice este cat se poate de indepartata de lumea standardelor ISO, dar totusi acesta a stimulat in mod repetat creativitatea echipei de comunicare pentru a reusi combinarea ei cu sfera standardelor ISO.

Publicitatea pe baza imaginii vietii salbatice a animalelor s-a bucurat de reactii pozitive, astfel incat in 2009 echipa de comunicare a fost incurajata sa incerce un exercitiu de evaluare prin participarea la Premiile de excelenta europene, categoria publicitate corporativa, unde a castigat un loc pe lista scurta a posibililor premianti.

ISO face urmatorul comentariu cu privire la legatura dintre imaginatie si standardizare: „ Opriti o persoana pe strada si intrebati-o daca notiunile de imaginatie si standardizare sunt opuse iar raspusul cel mai probabil va fi afirmativ.

Acest lucru se datoreaza faptului ca imaginatia este perceputa drept o activitate libera, fara oprelisti, in timp ce standardizarea se manifesta prin reguli si evaluari, activitati restrictive.

Totusi raspunsul este gresit.

“De fapt, imaginatia si standardizarea sunt parteneri.

O multitudine de reguli constituie baza unor diverse activitati precum sportul, poezia si dansul, insa acestea cu greu pot limita capacitatea oamenilor de a-si manifesta creativitatea in aceste domenii.

Iar in cazul evaluarilor si masurilor, sa luam exemplul culinar: cei mai daruiti si talentati bucatari vor ignora cantitatile si intervalele de timp, pe propriul risc, cu toate acestea ei sunt priviti pe drept cuvant drept adevarati artisti.

„Standardele de cele mai multe ori definesc elemente absolut necesare, astfel incat produsele sa fie corespunzatoare scopului in care au fost create, dar acest lucru nu opreste pe nimeni in a-si folosi imaginatia pentru a vedea dincolo de standard, in vederea atingerii unor nise de piata sau pentru a castiga o reputatie de excelenta.”

In finalul introducerii se mentioneaza: „Exista o multitudine de reclame si cineva a avut ideea desteapta de a le prezenta sub forma unui calendar.

Acesta este exemplul perfect de parteneriat dintre imaginatie si standardizare.

Si daca vreti sa stiti un secret – este, de asemenea, foarte distractiv in a veni cu idei pentru o noua reclama. Dar pastrati secretul pentru voi. Nimeni nu va crede ca standardizarea poate fi distractiva … ”

Calendarul de perete ISO 2011 este publicat in editii de limba engleza si franceza.

Calendarul este disponibil gratuit (taxa postala si de manipulare) la secretariatul central ISO, prin ISO Store sau prin contactarea departamentului de marketing, comunicare si informare.

Calendarul poate fi, de asemenea, obtinut de la institutele nationale membre ISO (ASRO, in Romania). Calendarul poate fi, de asemenea, descarcat sub forma de fisier PDF, gratuit, de pe site-ul ISO.

O scurta animatie cu privire la calendar poate fi vizualizata pe canalul ISO de pe YouTube, www.youtube.com/planetiso