Controlul proceselor care au legatura cu clientii
Scris de Advisor pe December 31st, 2011 in Standarde
Standardul pentru software ISO IEC 90003 va indruma in cel de-al 7-lea sau capitol cum sa controlati procesele care au legatura cu clientii:
Identificati cerintele clientilor fata de produsele software
• Identificati cerintele pe care vor clientii sa le indepliniti.
• Identificati cerintele care sunt dictate de folosirea produsului.
• Identificati cerintele care sunt impuse de agentiile externe.
• Identificati cerintele pe care vrea organizatia dvs. sa le indeplineasca.
Identificati cerintele legate de clienti privind software-ul
• Elaborati metode care sa poata fi folosite pentru a identifica cerintele legate de clienti privind software-ul.
• Elaborati metode care sa poata fi folosite pentru a autoriza schimbarile la nivelul cerintelor legate de clienti privind software-ul.
• Elaborati metode care sa poata fi folosite pentru a urmari schimbarile la nivelul cerintelor legate de clienti privind software-ul.
Analizati cerintele clientilor dvs. fata de produsele software
• Analizati cerintele legate de contractele software.
• Analizati cerintele legate de ingineria software.
• Analizati cerintele legate de intretinerea software-ului.
• Analizati cerintele legate de calitatea software-ului.
Identificati preocuparile organizatiei dvs. fata de produsele software
• Identificati standardele si procedurile pentru proiectare si dezvoltare de software inainte de a fi de acord sa furnizati produse software.
• Identificati elementele care trebuie puse la dispozitie de clienti inainte de a fi de acord sa furnizati produse software.
• Identificati si definiti metodele care vor fi folosite pentru aprecierea adecvarii elementelor pe care va asteptati sa vi le puna la dispozitie clientii dvs.
Evaluati riscurile legate de cerintele privind produsele
• Evaluati-va riscurile inainte de a fi de acord sa indepliniti cerintele orientate spre produse.
• Evaluati problemele critice inainte de a fi de acord sa indepliniti cerintele orientate spre produse.
• Evaluati problemele care privesc siguranta inainte de a fi de acord sa indepliniti cerintele orientate spre produse.
• Evaluati problemele care privesc securitatea inainte de a fi de acord sa indepliniti cerintele orientate spre produse.
• Evaluati experienta si capacitatile organizatiei dvs. inainte de a fi de acord sa indepliniti cerintele orientate spre produse.
• Evaluati experienta si capacitatile furnizorilor dvs. inainte de a fi de acord sa indepliniti cerintele orientate spre produse.
Numiti in functie pe cineva care sa reprezinte clientii
• Cereti-le clientilor sa numeasca in functie pe cineva care sa sprijine activitatile dvs. de dezvoltare de software si sa se ocupe de toate responsabilitatile contractuale.
• Asigurati-va ca reprezentantul clientilor are autoritatea de a garanta ca personalul implicat in calitate de client va coopera cu angajatii dvs.
Comunicati cu clientii de software
• Dezvoltati un proces pentru a controla mijloacele de comunicare cu clientii.
• Asigurati-va ca procesul respectiv controleaza notele consultative adresate clientilor.
• Implementati procesul de comunicare cu clientii.
Comunicati cu clientii de software
• Asigurati-va ca metodele de comunicare cu clientii sunt compatibile cu acordurile dvs. contractuale.
Comunicati cu clientii in timpul dezvoltarii
• Programati analize care implica atat clientii, cat si organizatia dvs. (sedinte unite) pentru a discuta informatiile referitoare la dezvoltarea produselor software.
• Programati astfel de analize pentru a discuta interogarile.
• Programati astfel de analize pentru a discuta contractele.
• Programati astfel de analize pentru a discuta modificarile.
• Programati astfel de analize pentru a discuta progresul.
Comunicati cu clientii in timpul functionarii si intretinerii
• Comunicati cu clientii in timpul procesului de functionare al software-ului care tine de ciclul de viata al produsului.
• Comunicati cu clientii in timpul procesului de intretinere al software-ului care tine de ciclul de viata al produsulu.
tags: consultanta iso, controlul proceselor, iso 9003, clienti