Comunicarea interna in ISO 9001

Responsabilitate, autoritate si comunicare – Comunicarea interna In ce constau cerintele? Este necesar ca managmentul superior sa se asigure ca sunt elaborate procese eficiente de comunicare in cadrul organizatiei. Aceste procese de comunicare trebuie sa fie corespuzatoare organizatiei. Eficienta sistemului de mangement al calitatii trebuie sa fie inlcusa in cadrul proceselor de comunicare. De ce […]

Validarea proceselor de productie si de prestare de servicii

Ghid de implementare ISO 9001: Realizarea produsului (7.0) – Productia si prestarea de servicii (7.5) – Validarea proceselor de productie si de prestare de servicii (7.5.2) – ISO 9001 versiunea 2008 explicata Validarea proceselor de productie si de prestare de servicii – Sinteza ideilor principale Atunci cand un produs sau serviciu nu poate fi testat […]

Cerinte de documentare in Managementul calitatii

In ce constau cerintele de documentare? Documentarea unui sistem de management al calitatii trebuie sa includa un manual al calitatii, politica de calitate, obiectivele de calitate, sase proceduri documentate specifice si alte documente necesare pentru a planifica, opera si controla in mod eficient procesele organizatiei. De asemenea, documentarea trebuie sa includa inregistrarile specifice solicitate in […]

Controlul inregistrarilor in ISO 9001:2008

In ce constau cerintele ISO 9001:2008 ? Exista doua tipuri de cerinte in acesta sectiune. In primul rand este necesar ca sistemul de management al calitatii din cadrul organizatiei sa ia in consideratie identificarea inregistrarilor necesare pentru a furniza dovezi cu privire la operarea eficienta a sistemului de management al calitatii. De asemenea, este necesara […]

Masurare, analiza si imbunatatire (ISO 9001)

Organizatia urmeaza sa planifice, elaboreze si imbunatateasca procese pentru monitorizarea, masurarea si analiza propriului sistem de management al calitatii si a procedurilor aferente; se vor oferi dovezi ca propiile produse indeplinesc cerintele clientilor si a altor parti interesate, se va verifica eficacitatea si derularea sistemului de management al calitatii si se va realiza imbunatatirea continua […]

Controlul dispozitivelor de monitorizare si masurare (ISO 9001:2008)

ISO 9001:2008 – Controlul dispozitivelor de monitorizare si masurare – Sinteza ideilor principale ISO 9001: Organizatia va decide cu privire la tipul si frecventa monitorizarii si masurarii necesare pentru a asigura ca un produs satisface cerintele clientilor si/sau ale altor parti interesate, identificand dispozitivele necesare pentru aceste activitati si elaborand proceduri pentru a asigura faptul […]

Analiza proiectarii si dezvoltarii in ISO 9001

Analiza proiectarii si dezvoltarii – Sinteza ideilor principale Organizatia urmeaza sa deruleze “analize sistematice” ale activitatilor de proiectare si dezvoltare in momente bine definite pentru a se asigura ca rezultatele indeplinesc cerintele de proiectare si dezvoltare cat si cele legate de produs, identificand si corectand problemele inainte ca acestea sa aiba un impact asupra proiectarii […]

Elementele de iesire ale proiectarii si dezvoltarii (ISO 9001)

Elementele de iesire ale proiectarii si dezvoltarii – Sinteza ideilor principale, conform ISO 9001 Organizatia trebuie sa aprobe si sa stocheze elementele de iesire intr-un mediu care permite verificarea lor in comparatie cu elementele de intrare. Rezultatele proiectarii si dezvoltarii trebuie sa indeplineasca patru criterii, incluzand abilitatea de a satisface cerintele identificate drept elemente de […]

ISO 9001 – Analiza cerintelor referitoare la produs

Analiza cerintelor referitoare la produs – Cele mai importante aspecte punctate Cerintele referitoare la produs, fie ca este vorba de o cerere de oferta, o comanda contractuala sau un amendament la un contract existent, trebuie sa fie analizate de catre organziatie pentru a se asigura faptul ca cerintele si/sau modificarile sunt perfect intelese si ca […]

ISO 27001 – Etapa de executie

ISO 27001 este un standard pentru securitatea informatiei. Mai jos va prezentam informatii despre a doua etapa a implementarii ISO 27001 pentru securitatea informatiei in cadrul unei firme: Etapa de executie Etapa de executie in ISO 27001 consta in desfasurarea urmatoarelor actiuni • Elaborarea unui plan de eliminarea a riscurilor; se detalieaza cine, cum, cand […]